© 2024 solvo B.V.

Altijd aanwezige fluittonen in oor

Hallo allemaal, ik heb altijd fluittonen in mijn linkeroor. Het valt vooral op als ik naar bed ga, want dan is het stil. Overdag probeer ik er niet te veel op te letten, want dat maakt het alleen maar erger. Ik ben al naar de KNO arts geweest en die zei dat mijn gehoorgangen brandschoon waren, dus daar ligt het niet aan. Het zal wel een beschadiging zijn of zo? Ik denk zelf aan een gehoorbeschadiging omdat ik eerder wel veel naar harde muziek heb geluisterd en naar concerten ben geweest. Kan iemand mij een tip geven wat ik kan doen? Misschien herkent iemand deze klacht en zoja wat heb jij eraan gedaan? Alvast bedankt. Groetjes Irma


Deze klacht wordt oorsuizen of tinnitus genoemd. Je ziet het vaak in combinatie met gehoorverlies. Hoe dan ook is er niets aan te doen. Je KNO-arts heeft wat dat betreft jammergenoeg gelijk. Een second opinion heeft ook geen zin want er bestaat geen medicijn of operatie die het oorsuizen verhelpt. Die zal er binnenkort ook nog echt niet komen. Dus jammergenoeg kan er voor patienten met oorsuizen bijna niets gedaan worden.

label.Geplaatst op 2004-08-21 18:20:07


Hallo Irma, Wanneer je last van oorsuizen of tinnitus hebt dan kan dat inderdaad veroorzaakt zijn te hard geluid. Is er ook echt onderzoek naar gedaan of er mogelijk andere oorzaken aan te wijzen zijn? Heb je een gehoortest e.d. gehad? Heel vaak manifesteerd zich de tinnitus in een gebied waar ook een geluidsdip zit in het gehoor. Tinnituspatienten worden maar al te vaak met een kluitje in het riet gestuurd met de mdededeling \"Er is niets aan te doen, leer er maar mee leven\" en dan stoppen ze. Hoe je dat moet doen wordt er helaas vaak niet bij vertelt. Er zijn tinnitus training therapiën welke je daarbij zeker kunnen helpen. Steek ook je licht eens op bij de www.nvvs.nl Groetjes en sterkte, Jaap

label.Geplaatst op 2004-08-26 20:06:35


een oor doof andere oor Tinnitus kontinu maar bij het naar bed gaan extra slim-kan meestal slechts slapen na innemen van Aponal druppels-wil graag weten of iemand ervaring heeft met tebonin of gingium (zijn nl.niet op rezept en duur)is verder alkohol belangrijk drink zeer weinig-en drager hoorapraat siemens 53 pl 38884 heeft drie stand bij 2 begint hij vaak aan te fluiten - wie heeft hoorapparaat adviese -met vriendelijke groet leeftijd 81 jaar.

label.Geplaatst op 2005-07-10 22:51:44

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren