© 2024 solvo B.V.

Altijd aanwezige fluittonen in oor

Hallo allemaal, ik heb altijd fluittonen in mijn linkeroor. Het valt vooral op als ik naar bed ga, want dan is het stil. Overdag probeer ik er niet te veel op te letten, want dat maakt het alleen maar erger. Ik ben al naar de KNO arts geweest en die zei dat mijn gehoorgangen brandschoon waren, dus daar ligt het niet aan. Het zal wel een beschadiging zijn of zo? Ik denk zelf aan een gehoorbeschadiging omdat ik eerder wel veel naar harde muziek heb geluisterd en naar concerten ben geweest. Kan iemand mij een tip geven wat ik kan doen? Misschien herkent iemand deze klacht en zoja wat heb jij eraan gedaan? Alvast bedankt. Groetjes Irma


Deze klacht wordt oorsuizen of tinnitus genoemd. Je ziet het vaak in combinatie met gehoorverlies. Hoe dan ook is er niets aan te doen. Je KNO-arts heeft wat dat betreft jammergenoeg gelijk. Een second opinion heeft ook geen zin want er bestaat geen medicijn of operatie die het oorsuizen verhelpt. Die zal er binnenkort ook nog echt niet komen. Dus jammergenoeg kan er voor patienten met oorsuizen bijna niets gedaan worden.

label.Geplaatst op 2004-08-21 18:20:07


Hallo Irma, Wanneer je last van oorsuizen of tinnitus hebt dan kan dat inderdaad veroorzaakt zijn te hard geluid. Is er ook echt onderzoek naar gedaan of er mogelijk andere oorzaken aan te wijzen zijn? Heb je een gehoortest e.d. gehad? Heel vaak manifesteerd zich de tinnitus in een gebied waar ook een geluidsdip zit in het gehoor. Tinnituspatienten worden maar al te vaak met een kluitje in het riet gestuurd met de mdededeling \"Er is niets aan te doen, leer er maar mee leven\" en dan stoppen ze. Hoe je dat moet doen wordt er helaas vaak niet bij vertelt. Er zijn tinnitus training therapiën welke je daarbij zeker kunnen helpen. Steek ook je licht eens op bij de www.nvvs.nl Groetjes en sterkte, Jaap

label.Geplaatst op 2004-08-26 20:06:35