© 2024 solvo B.V.

Altijd benauwd

Ik ben een jongen van 22 jaar. Ik heb zo\'n anderhalf jaar last van benauwdheid(ademhalingsproblemen) wat mijn leven beinvloed. Ik heb hierdoor last van concentratieproblemen en ik moest door deze klacht stoppen met mijn sport die ik intensief uitoeffende, simpelweg omdat ik het niet meer vol kon houden. Ik heb het bijna elke dag benauwd. Ik ben ook dag in dag uit lichtelijk verkouden. Mijn gevoel zegt dat er iets met mijn neus is, want ik kan daar niet goed door ademen (misschien neusschotten te smal??). Bovendien wil mijn ribbenkast niet mee als ik diep wil inademen. Dat lukt dus bijna nooit. Ik voel me alsof ik tegen een muur op loop. alsof ik geklemt zit, en mijn longen zich niet goed kunnen verwijden. Ik ben hier voor naar de huisarts geweest. Deze heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis. Ze hebben mijn longen gecontroleert. Die verkeren in perfecte conditie. Niets mis mee. Mijn lichamelijke conditie is ook perfect. Verder geen ontstekingen, niets met mijn bronchien. Er is gewoon niets te vinden. Ik heb een kleine allergie test gedaan op pollen en huisstof e.d. maar daar kwam ook niets uit. De doktoren vertelden mij dat ze het ook niet wisten en dat ik er maar mee moest leren leven, maar ik KAN er niet mee leven! Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of heeft iemand tips, want ik word er echt gek van, mijn schoolwerk lijdt er ook onder, wegens concentratieproblemen. Alvast bedankt! ramon


Ik denk dat het vrij onwaarschijnlijk is dat deze klachten verklaard kunnen worden op basis van het dichtzitten van de neus. Ben je dan alleen benauwd als je met de mond dicht ademt?? Als dat zo is, kan ik je makkelijk van je klachten afhelpen: je mond een klein stukje open doen. Maar zoals ik al zei, verklaart de neus de klachten waarschijnlijk niet.

label.Geplaatst op 2004-06-12 00:32:49