© 2024 solvo B.V.

Amandel en verhemelte operatie

Een aantal maanden geleden ben ik geopereerd aan de bijholtes en zijn de neustussenschotten rechtgezet. Heb heel veel ademhalingsproblemen gekregen doordat mijn neus helemaal vol zat met tampons. Moet nu binnenkort geopereerd worden aan mijn neus keel en tongamandelen en aan het zachte verhemelte en waarschijnlijk de huig. Mijn vraag is of na het verwijderen van de neus en keel amandelen ook je neus weer wordt volgepropt met tampons. H.D. voor eventuele reacties.


Die tampons is een volledig normale gang van zaken. Dat wordt bij dat soort operaties altijd gedaan. Na het verwijderen van neus- en keelamandelen en correctie van het verhemelte worden geen tampons in de neus achter gelaten. Is ook niet nodig, want er is niet in dat gebied geopereerd.

label.Geplaatst op 2004-10-28 23:04:24


Ben zes weken geleden geopereerd aan apneu ( uppp )herstel daar van liep normaal een week pijn en daarna ging alles beter, afgemeld bij de k.n.o. arts ( zag er keurig uit )maar twee weken daarna kreeg ik keelontsteking,daarvoor nooit keelontsteking gehad mijn vraag is,is dat normaal ,komt het doordat je je huig kwijt bent ( dus kwetsbaarder )en wat doe je er aan om dat in het vervolg tegen te gaan want om nou om de paar weken keelontsteking te hebben is terug bij af M.V.G. Gerard 1

label.Geplaatst op 2004-11-03 10:55:37


Een keelontsteking kan iedereen krijgen. Mogelijk is dit ten gevolge van een wat verminderde algemene gezondheid na de operatie, mogelijk niet; dat kan niemand met zekerheid zeggen. De huig beschermt overigens absoluut NIET tegen infecties, dus dat heeft er weinig mee te maken. Ik verwacht niet dat dit veel vaker op gaat treden. Daar is geen reden voor.

label.Geplaatst op 2004-11-03 22:03:31

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren