© 2024 solvo B.V.

Angina

Hallo, Vorige week zaterdag had ik enorme keelpijn, maar deze verdween rond maandag. Aangezien mijn moeder zei dat ik er nogal ziek uitzag, ben ik dan toch maar langs mijn huisarts gegaan. Deze constateerde dat ik een angina, mijn amandelen waren erg onstoken schijnbaar, had. Hiervoor heb ik een 10-daagse antibioticakuur gekregen. Inmiddels is deze kuur op, maar mijn amandelen zien er nog steeds hetzelfde uit als voor dat ik naar de huisarts ging, dwz allemaal witte plekjes op mijn amandelen en deze zijn ook flink gezwollen waardoor ik het vooral \\\'s nachts benauwd heb. Gezien de vermoeidheid etc zou het dan verstandig zijn om nogmaals langs de huisarts te gaan, ook al is de keelpijn grotendeels verdwenen? Ik ben natuurlijk geen dokter, maar etterende amandelen zijn in mijn ogen nog ontstoken en heeft de antibiotica dus niet geheel zijn werk gedaan. Ik hoop graag een antwoord van jullie te krijgen. Mvg, Meintje


Het lijkt me verstandig om toch nog maar eens bij de huisarts langs te gaan. De keelpijn en de vermoeidheid wijzen op de ziekte van Pfeiffer (klierkoorts), vooral ook omdat je zegt dat de antibiotica niet aangeslagen heeft.

label.Geplaatst op 2005-05-03 15:21:12


ja ik heb het zelf ook heel vaak gehad ik zou naar de dokter weer gaan succes

label.Geplaatst op 2005-05-05 10:37:54


Bedankt voor je berichtje. Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en de ontsteking was nog niets verminderd. Ik heb een nog zwaardere kuur gehad (1000mg + retard ipv 500 mg), nu maar hopen dat het snel overgaat. Klierkoorts was het igg niet, want dat heb ik al een keer doorgemaakt. De vermoeidheid kwam door de ernstige infectie. Groetjes, Meintje

label.Geplaatst op 2005-05-04 22:03:50


Hallo, Ik heb drie weken geleden zelf ook Angina gehad en heb daarvoor een antibioticakuur gehad van 7 dagen. De huisarts heeft toen gezegd dat hij tijdens deze kuur geen 100% garantie kon geven voor de werking van de pil. Maar omdat ik aan het einde van mijn strip was en toch ongesteld moest gaan worden, maakte het niet veel uit, omdat als ik weer aan een nieuwe strip zou beginnen er weer 100% garantie was. Klopt dit? Want mijn ouders (nou ja moeder) is er heilig van overtuigd dat ik nu zwanger kan worden, terwijl ik twee weken geleden al gestopt met met die kuur. Met de gevolgen voor mij en mijn vriend. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Gr. Laura

label.Geplaatst op 2005-11-21 18:11:44

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren