© 2024 solvo B.V.

Apneu en narcose?

Hallo, Ik wordt s\'nachts vaak wakker omdat ik stop met ademhalen. Normaal schrik ik wakker snakkend naar lucht. Een vreselijke ervaring. Tijdens een slaapregistratie in het ziekenhuis hebben ze slaapapneu bij mij vastgesteld. Nu wil de KNO arts mijn neus- en keelamandelen weghalen. Dit gebeurd onder volledig narcose. Daar maak ik me een beetje zorgen om. Stel dat ik onder narcose stop met ademhalen? Doordat ik onder narcose ben kan ik mezelf niet wakker schrikken. Nu zegt de KNO arts dat ze goed voor mij zullen zorgen tijdens de operatie, maar daar heb ik geen vertrouwen in. En hoe zit het na de operatie? Dan wordt je toch in een kamer gezet om bij te komen? Wat als ik tijdens het bijkomen stop met ademhalen? Dan kan ik mezelf hier ook niet wakker schrikken omdat ik onder narcose ben! Heb ik reden om zorgen te maken of niet?


Je hoeft je geen zorgen te maken. Er worden jaarlijks vele volwassenen en kinderen geopereerd aan de neusamandel dan wel keelamandelen juist vanwege slaapapneu. Je kan niet stoppen met ademhalen onder narcose omdat je wordt beademd. Er zit een klein slangetje in je luchtpijp waardoor je met druk wordt beademd. M.a.w. je hoeft niet eens zelf te ademen! Nogmaals: echt geen enkele zorgen maken.

label.Geplaatst op 2005-07-21 21:57:50

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren