© 2024 solvo B.V.

Astma of bronchitis?

Sinds 5 maanden heb ik last van een flinke benauwdheid. In eerste instantie dacht mijn huisarts aan bronchitis en heb ik de afgelopen 5 maanden 3 keer een antibioticum voorgeschreven gekregen. Dat hielp allemaal niet en nu denkt hij meer aan allergische astma. Hij heeft me Ventolin (Aerosol) voorgeschreven in combinatie met Flixotide (een corticosteroïde). Ik twijfel of ik dit wel moet gaan gebruiken, want wie zegt me dat het ook echt allergische astma is? Ik heb mijn huisarts ook gezegd dat het mijns inziens verstandiger is eerst een allergietest te laten doen om te kijken waardoor het veroorzaakt wordt. Dat lijkt mij verstandiger. Kan iemand mij op dit gebied wat wijzer maken? Ik weet eigenlijk niet wat ik aanmoet met de situatie. Alvast hartelijk dank.


Ik zou zeker een allergietest laten doen. En ventolin heb ik ook, dat moet je alleen gebruiken op het moment dat je het echt benauwd hebt. Als je het te vaak gebruikt werkt het niet meer, dus zonodig.

label.Geplaatst op 2004-05-08 17:10:59

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren