© 2024 solvo B.V.

Brok in de keel

Ik heb al lange tijd het gevoel dat er iets in mijn keel blijft steken. Net alsof je iets niet goed hebt doorgeslikt. Ik voel het ook alleen als ik slik. Volgens de huisarts is dit het globusgevoel, er zit niks maar de sensatie is er wel. Wie herkent dit en weet er een oplossing voor. Met vriendelijke groeten, Bente


Daar heeft de huisarts waarschijnlijk gelijk in. Mocht dit gevoel nou lang blijven aanhouden, is het constant aanwezig, heb je pijn, blijft het eten echt steken, verandert je stem, dan is er reden om een keer naar de KNO-arts te gaan. Voor de rest is er niets aan te doen.

label.Geplaatst op 2005-01-03 20:54:04


Een bezoekje aan de kno-arts lijkt me inderdaad op z'n plaats. globusgevoel is vrijwel altijd gerelateerd aan reflux. met een protonpompremmer ervaar je na 2 weken al een duidelijke verbetering en na 2 tot 3 maanden moet het weg zijn.

label.Geplaatst op 2005-01-04 12:09:15


Kan ook duiden op stress of depressief krijg je allerlei lichamelijke kwaaltjes,waaronder brok in je keel. Ik heb zelf na me bevalling een depressie gehad en heb maanden lang last gehad van een brok in me keel net zoals jij beschreef of er iets bleef hangen. Mijn huisarts vertelde me dat het bij stress of depressiviteit hoort.Maar ik zou het zeker in de gaten houden,wanneer stress of depressiviteit niet het geval is. Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2005-01-06 22:20:49


Hoi, Ik heb het ook (al bijna 1 jaar) en ben uiteindelijk doorverwezen naar de KNO-arts. De huisarts dacht ook globus, maar dat was toch niet zo. Het is gelukkig niets ergs (een klein onschuldig cyste-tje))..maar er zit dus wel iets. Zulke dingen verdwijnen ook geregeld spontaan weer of worden kleiner, dus daar hoop ik maar op...want het blijft een rotgevoel. Maarr...ik weet ook van verschillende mensen dat ze hetzelfde voelden en waarbij het wel globus was! Bij twijfel kan je altijd vragen of je doorverwezen mag worden, toch? Groetjes, Marieke

label.Geplaatst op 2005-02-03 15:38:09


hoi ik heb ook al van okt 2004 een brok in mijn keel maar ik heb daar ook een apart gevoel bij het is niet pijnlijk maar een beklemmend gevoel. Ik ben al bij de kno-arts geweest maar die kon op het moment niks geks zien. Heeft iemand ook zon apart gevoel erbij

label.Geplaatst op 2005-02-14 22:53:19

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren