© 2024 solvo B.V.

Cholesterol granuloom

Beste mensen, Ik heb al mijn hele leven (ben nu 41) last gehad van mijn rechter oor. Mijn gehoor is daar sterk verminderd. Tussen mijn 14e en 17e levensjaar is er tot 6 keer toe een buisje ingebracht. Maar het gewenste resultaat bleef uit. Tot mijn 40e heb ik er mee leren leven, totdat mijn rechter oor begon te spoken. Er kwam vocht en bloed uit. Ben toen naar de KNO arts geweest en ik kreeg weer een buisje in mijn oor. Maar mijn oor bleef ontsteken. Ik heb daar verschillende penicillinekuren voor gehad. Toen men nog niet wat er aan de hand was werd besloten om een ct scan te laten maken. Op die foto kwam men tot de ontdekking dat er iets zat wat er niet hoort te zitten. Daaropvolgend is er een MRI scan gemaakt met en zonder contrastvloeistof. Uit die foto\\\\\\\'s bleek dat het een cholesterol Granuloom aan het rotsbeen betreft, ter grootte van ca. 4 cm. Ik zou 2 juni 2005 geopereerd worden. nu heeft men besloten om niet te opereren omdat de artsen de foto\\\\\\\'s nog eens hebben bekeken en omdat ik geen klachten had. Ik dacht dat ik geen klachten had. Nu achteraf denkende lijken mij dat wel klachten. Ik vond dat mijn zicht achteruit ging en begon moeite te krijgen met lezen. Ik krijg nu vaker duizelingsaanvallen en mijn hoofd voelt zweverig aan. Mijn vraag is: Wie heeft ervaring met een cholesterol granuloom en heeft zich laten opereren? Herkent iemand mijn klachten? Welke risico\\\\\\\'s zijn er bij de operatie? Ik wacht met spanning op een of meerdere reacties. Mijn dank is groot. Dave


Hoi Dave, Ik ben ellen en heb het zelfde als jou, ook een cholestrol granuloom. Ik ben onder behandeling bij dr. Pauw in het erasmus mc in r'dam. Bij mij zijn de klachten begonnen met af entoe dubbelzien wat iedere keer terug kwam en een tijdje permanent bleef. Ik was al onder behandeling bij een neuroloog vanwege hoofdplijn klachten en ben vanwege dat dubbelzien naar het oogziekenhuis doorverwezen, daar kreeg ik na een heleboel onderzoeken een mriscan waarop iets te zien was wat er dus duidelijk niet hoorde,ze dachten eerst dat het een aneurysma(bloedpropwas maar na wat onderzoeken bleek dat het (gelukkig) niet te zijn, het is dus een cholesterol granuloom(cholesteatoom) achter mijn rechteroor tegen m'n hersenstam aan. omdat mijn gehoor(gelukkig) nog goed is en ik niet die klachten aan m'n oor heb die jij hebt (bloed enzo) is er geen sprake van opereren omdat ik dan mijn gehoor verlies aan die kant, en aangezien ik toch wel fanatiek pianospeel ben ik het daar wel mee eens. Desondanks heb ik ALTIJD hoofdpijn, en heb ik sinds enige tijd ook last van duiziligheidsaanvallen en dat zwerige gevoel heb ik ook al jaren. op dit moment zit ik op de uitslag an een mriscan te wachten die vorige week heb gehad en tot die tijd kunnen ze nog niks voor me doen, uit mijn dossier blijkt wel dat de doktor wel erkent dat m'n hoofdpijn te maken heeft met die ch. granuloom. Ik wordt zo,langzamerhand gek van de hoofdpijn en van de medicijnen en wacht met spanning af op de uitslag en verder behandelingen. Overigens is mijn ch. granuloom ongeveer zo groot als een pingpongbal.

label.Geplaatst op 2005-06-26 13:25:48

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren