© 2024 solvo B.V.

Cronische tonsillitis

Heb na 4 weken aanhoudende keelpijn, de ene dag al erger dan de andere, een NKO arts bezocht waarmee ik samenwerk. Hij zag direct dat de amandelen chronisch ontstoken waren en niet verschrompeld, zoals dat nomraal het geval is bij een volwassene. Aangezien ik mijn stem kwijt ben (nu nog deels) ook stembanden bekeken maar die zijn in orde. Het probleem zit hem louter en alleen bij de amandelen. De huidige behandeling is pijnstilling en aangeizen ik ook een lichte vorm van hooikoorts heb allergietest laten doen. Ben benieuwd wat de resultaten zijn, maar waarschijnlijk moeten deze winter de amandelen eruit. Zoals het nu is zou ik daarvan niet verschieten, alleen ik zie een beetje op tegen een (mogelijke) operatie... Heb al zware knieoperaties gehad en waarschijnlijk is een amandelwegname er niks tegen vergeleken, toch bezorgd het me rillingen, omdat ik veel patienten zie die het op latere leeftijd laten doen en enorme pijn hebben. Ik ben 27 nu... Ijsjes eten achteraf zal geen probleem zijn aangezien er niks ander is dat ik liever heb dan ijsjes. Ik wil gerust een week op creme leven. Alleen de gadechte aan de pijn... Hoewel het nu ook ondraaglijk is want ik kan haast niet slikken... Wie heeft op latere leeftijd (27) amandelen laten knippen en hoe heb je dit ervaren? En de anesthesie? Heb enkel ervaring met rachi en weet dat ik nu een algemene zal moeten hebben en dat alleen al... Als het p^laastelijk was mochten ze er de amandelen DIRECT uitdoen! Graag serieuze reactie, mag medische taal zijn snap het allemaal. Dank!!!!! Helena


hoi mijn naam is jolanda veldman en kom uit almelo. ik ben voor 2 jaar geleden geopereerd aan mijn amandelen. ik was toen 22 jaar oud. ik zag er toen ook tegen op net als jij nu. je moet naar die tijd echt veel gaan drinken of veel ijsjes gaan eten. ik vond de operatie geen pretje als ik eerlijk mag zijn. je moet drie dagen blijven maar als je goed te pas bent mag je misschien wel eerder weg. als je uit narcose komt kun je bloed hebben in je mond die mag je niet door slikken die moet je uitspeugen. als je meer wilt weten mag je me wel mailen? mijn adres is : jolandaveldman@home.nl

label.Geplaatst op 2004-09-03 17:57:04


Pijn? Daar is pijnstilling voor. Niet te veel zorgen over maken. Kijk voor meer info eens op www.kno.nl.

label.Geplaatst op 2004-09-19 22:42:08


Hallo, Ik heb al eerder op iemand gereageerd dus misschien is dit een dubbele boodschap. Ik ben 21 en heb dit jaar mijn amandelen laten verwijderen omdat ik daar ook chronisch last van had. Ik ben iets jonger, maar onze amandelen zouden dezelfde volwassenheid qua operatie moeten kennen. Ik zal eerlijk zijn en geen verhalen vertellen. Ik heb het ervaren als iets verschrikkelijks. Niets is minder waar, na de operatie heb ik ongelooflijke pijn gehad, en ik heb niet kunnen eten, ook die ijsjes waar ik zo ontzettend gek op ben, kreeg ik er niet in. Maar nu.....7 maanden later.....voel ik me 100x beter. Ik ben ontzettend blij dat ik het heb laten doen. Het scheelt zoveel klachten...ik voel me vitaler, heb geen last meer van hoofdpijnen, spierpijnen en schorre stemmen . Geen vreselijke keelpijnen meer en eindelijk van die ellendige keelsnoepjes, pijnstillers en antibiota af. Ik zou het je zeker aanraden! Tamara

label.Geplaatst op 2004-11-15 12:19:33


Hoi, Ik heb ook Cronische Keelpijn (all meer dan 2 jaar). De KNO arts zegt dat hij lichte irritatie ziet in mijn keel. Ik ben bij de logopedist geweest maar dat heeft ook niet uitgehaald. Hij zei niks over mijn amandellen. Zou het soms Cronische Tonsillitis kunnen zijn? Groeten Fabian

label.Geplaatst op 2005-01-25 21:54:34

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren