© 2024 solvo B.V.

Ct-scan middenoor

Hallo, Moet je bij een ct-scan van het oor alleen met je hoofd in het apparaat of moet je er met je hele lichaam in? Bedankt alvast voor het antwoord.


Hallo Jannam. Je hoeft alleen met je hoofd door de scan, en het is zo gepiept.. Succes, groetjes van Suzanne.

label.Geplaatst op 2006-04-24 18:41:40


Dank je wel voor je antwoord Suzan, ik zag er een beetje tegenop, maar het valt mee dus ;)

label.Geplaatst op 2006-04-24 18:58:54


Geen dank hoor! :-) Ik heb het toevallig vorig jaar gehad, en zag er ook wel een beetje tegenop. Ze zeiden dat het zo'n 10 min zou duren maar bij mij was het na 5 min al klaar. Mag ik vragen waarom jij zo'n scan krijg? Groeten v Suzanne.

label.Geplaatst op 2006-04-24 19:04:01


Toevallig een paar dagen geleden een CT-scan van het middenoor gehad. Het is inderdaad een fluitje van een cent. Alleen het hoofd gaat de machine in en alles duurt 5 a 10 minuten. Er is geen enkele reden om je ongerust te maken. Succes!

label.Geplaatst op 2006-04-28 10:54:10


Bedankt voor jullie reacties. Vandaag de scan gehad en het was inderdaad zomaar klaar. Over twee weken hoor ik de uitslag. Ik ben ooit geopereerd aan m\'n oor vanwege een chronische oorontsteking. Er is toen een nieuw trommelvlies ingezet. Nu zit er weer een klein gaatje in en er is duidelijk gehoorverslechtering, terwijl m\'n gehoor met dat oor al niet zo goed was sinds de operatie. Vandaar de scan. Wat was de reden voor een scan van het middenoor bij jullie (\"Suczan\" en \"zsnor\" ) als ik vragen mag?

label.Geplaatst op 2006-04-28 16:29:27


Fijn dat het is meegevallen, nu maar hopen op een gunstige uitslag!! Ik heb vorig jaar een scan gehad, omdat ik al 8 maanden een oorontsteking had, loopoor enz.. Die na verschillende antibiotica kuren niet over wilde gaan. Op de scan was te zien dat de ontsteking zich had uitgebreid naar het mastoid (rotsbeen). Ik moest er ook aan geopereerd worden, mn oor is schoongemaakt en een deel van het bot weggehaald. Gehoorverlies heb ik er helaas ook aan overgehouden, en ook oorsuizen. Over 5 weken moet ik weer voor controle en dan hoor ik of ik nog een keer geopereerd moet worden om te kijken of alles schoon is gebleven.. Maar daar ga ik niet van uit, daar de andere controles steeds 'goed' waren. Sterkte ermee, groetjes van Suzanne.

label.Geplaatst op 2006-04-28 18:17:37

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren