© 2024 solvo B.V.

Cyste

Hoi, Vanwege brok in mijn keel-gevoel bij de KNO arts geweest en er zijn 2 dingen gevonden die het gevoel kunnen veroorzaken, waarvan de belangrijkste: een retentiecyste (tje). Toch vind ik dit een beetje eng: kan hij zich niet vergissen en is het toch kwaadaardig? En...als het dan zo onschuldig is (volgens hem): waarom wil hij me dan over 3 maanden weer zien? Laatste: hoe onstaat zo\'n dingetje? Verstopte klier? Hoop op reacties!


Je ziet over het algemeen heel duidelijk een verschil tussen goedaardig en kwaadaardig. Als hij ook maar een zeer vaag vermoeden had gehad dat het kwaadaardig kon zijn, had hij je ingepland om een biopt te nemen. Geen zorgen dus. Die afspraak over 3 maanden is enkel om de zaken te vervolgen.

label.Geplaatst op 2005-01-30 12:37:51


Haha, ja, dat kan natuurlijk ook. Ik ben blij met zo'n nuchter antwoord. Zet me weer even met beide benen op de grond. En inderdaad: er gaat nogal wat rond aan virussen hier in de buurt.

label.Geplaatst op 2005-02-03 15:34:29


Bedankt voor je reactie Co, scheelt alweer een stukje. Ik ben ook een vreselijke hypochonder, dus dat maakt het niet altijd makkelijker. Verder deze winter veel lopen kwakkelen met keelpijn (amandelen zijn ook wat onrustig) en niet een hele goede weerstand. Daar ga ik me dan ook weer druk om maken: hoe komt het dat ik zo'n slechte weerstand heb? En denk dan meteen het ergste. Al is een hoop stress natuurlijk niet bevorderlijk voor je weerstand en zijn er dit jaar blijkbaar erg veel mensen vaak ziek. Maar toch...het maalt maar door!

label.Geplaatst op 2005-01-31 10:07:00


Dat "slechte weerstand" verhaal is ook meer iets uit de reclames. Je bent gewoon in aanraking gekomen met enkele virussen of bacterien waarmee je nog nooit in aanraking bent geweest. Dan is je weerstand niet meteen slecht.

label.Geplaatst op 2005-02-02 23:04:12

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren