© 2024 solvo B.V.

Duikprobleem

Ik ben helemaal weg van duiken, kan alleen niet klaren met mijn linkeroor (waarschijnlijk door een verstopping of een te nauwe buis) met als gevolg dat ik steeds een middenoorontsteking krijg. Nu heb ik gehoord dat er een middeltje op de markt is die de buizen tijdelijk iets meer open zet, waardoor ik wel kan klaren. Bestaat dat echt en is dat in Nederland verkrijgbaar?


Dat middel bestaat niet. Het kan wel nuttig zijn, indien het neusslijmvlies is opgezwollen, om otrivin in de neus te spuiten. Als er geen sprake is van zwelling van het neusslijmvlies is het bijzonder dubieus of er enig effect van bv otrivin te verwachten mag zijn. Dus jammergenoeg niet.

label.Geplaatst op 2004-08-24 21:27:09

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren