© 2024 solvo B.V.

Duizeligheid en oorsuisen

Hallo, Sinds een jaar heb ik last van duizeligheid, een vreemd licht gevoel in mijn hoofd dat alleen opkomt bij elke aard van inspanning (fietsen, zwemmen stress soms ook lezen). De kno arts heeft al verschillende onderzoeken gedaan. waarbij tot nu toe is uitgekomen dat ik een (tinitus)op beide kanten heb , en een gehoorstoring ik hoor de lage tonen niet allemaal. ook is er als bij verschrijning in een MRI een AICA slinger gevonden die op het een en ander zou kunnen drukken maar dat is gis werk. Theoretisch ja ,maar ze durfen niks met zekerheid te zeggen. Nu wil de Neurochirurg wel opereren maar het is een risico volle en ingrijpende operatie. zonder dat we weten of het helpt. Meniere is ook een mogelijkheid , alleen wordt daar van draaiduizeling gesproken, en die heb ik niet. Elke keer als ik denk nu hebben ze wat dan past dat op een een of andere manier niet in het bild. dit speelt al een jaar, ben inmiddels 13 weken in het ziekenhuis geweest (mede ook voor een volledige gehooruitval aan beide kanten, Gehoor is terug maar met problemen. Is er iemand die bijvoorbeeld bekent is met licht gevoel in het hoofd bij inspanning. of bekent is met ziekte van meniere maar dan niet met draaiduizeligheid. Naar tallose onderzoeken met draaistoelen ed. is niks gevonden. Psychisch denk ik echter niet, aangezien ik niet bang ben voor de aanvallen. en ik een zeer positief denkent mens ben die een weg zoekt met dit dilema om te gaan. Ook zou ik willen vragen of er mensen bekent zijn met het AICA slinger deze drukt bij mij op de evenwichts en gehoorzenuw. (theoretisch gezien dan is dat mogelijk)

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren