© 2024 solvo B.V.

Ernstige pijnen en dichtzitten oor na vliegen

Hallo! Heb alle berichten gelezen, maar niet echt antwoord gevonden op mijn vraag. Heb eind vorig jaar mijn amandelen (keel) laten verwijderen omdat ik al jaren keelontstekingen had en bijna altijd nasaal praat. De amandelen bleken chronisch ontstoken. In februari heb ik een flink aantal vluchten gemaakt waarbij ik bij de landing ernstige pijn in mijn linkerwenkbrauw kreeg. Dacht dat ie openscheurde van de pijn. Sinds dien heeft mijn oor 3 weken dichtgezeten (soort ruis/ gevoel of er watten in zitten). Daarna overgegaan, maar toch maar oren laten uitspuiten. Heb sinds mijn amandelen geknipt zijn ook een soort brok in mijn keel. Niet pijnlijk, maar met slikken van met name veel of droog voedsel wel eens lastig om door te krijgen. Ook snotter ik veel en ben ik vaak licht duizelig. Ook heb ik altijd pijn in mijn hoofd. vooral als ik er licht mee schud. Ga binnenkort weer vliegen en ben bang dat ik weer problemen krijg! Iemand enig idee ~wat me mankeert of een tip voor de vliegreis? (p.s. klaren en alle bekende methoden van kauwen, slikken etc. helpen niet) Alvast bedankt!


En voor de operatie had je hier allemaal geen last van? Lijkt mij toch wel een goed idee om je huisarts of KNO-arts even in te lichten. Want als je hier allemaal last van krijgt tijdens het vliegen lijkt me dat geen pretje.

label.Geplaatst op 2006-08-22 07:44:15


Hee! Ik heb van de dokter nu Nasonex gehad om evt. onstekingen in de bijholten tegen te gaan en hopelijk de boel open te gooien. Iemand hier ervaring mee?

label.Geplaatst op 2006-08-23 23:37:12


Hallo, wat ontzettend rot voor je, dat je zoveel klachten hebt overgehouden na die operatie. Met de door jou genoemde medicijnen heb ik geen ervaring, maar ik las vanmiddag toevallig een tip, waar je misschien iets aan hebt. Het stond in De Kampioen van november 2005 en het was een tip van iemand, die plastic bekertjes met daarin natte watten tegen zijn of haar oren hield bij het opstijgen en landen. Het scheen deze persoon erg goed te hebben geholpen. Deze bekertjes werden volgens dit bericht ook door de stewardessen verstrekt, maar ik weet dus niet bij welke vliegmaatschappij dit was en nogmaals, ik spreek dus niet uit eigen ervaring, en anders zou je dit aan je behandelend arts kunnen vragen, misschien heeft hij of zij er al eens van gehoord. In ieder geval sterkte gewenst, groetjes, tropical.

label.Geplaatst op 2006-08-24 22:01:36

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren