© 2024 solvo B.V.

Geur sensatie

hallo, mijn probleem is als volgt. ik ruik nu ong 1jaar bij parfum etc dezelde geur en dat lijkt wel op glassex. deze geur is zeer overheersend en in winkels pik t er zo uit. dus het is met parfums,aftershafes,en ook met bodylotions. nu zullen jullie denken wat maakt t uit!nou wel dus word er ook niet vrolijk van zo,n indringende geur.. iemand weet wat dit kan zijn?


Er van uitgaande dat je niet voortdurend ruikt aan hele slechte parfums, begrijp ik het volgende. Je ruikt dus een geur anders dan de geur zou moeten ruiken. Dat verschijnsel kan zowel kakosmie als parosmie genoemd worden (let op, dit is GEEN ziekte. het is puur een woord dat de situatie beschrijft). Die klacht kan niet verklaard worden vanuit de neus, maar het is puur een proces in de hersenen. Er kan dan ook bijna nooit iets aan gedaan worden.

label.Geplaatst op 2004-06-19 01:46:03

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren