© 2024 solvo B.V.

Help! mijn amandelen moeten eruit! wat nu?

hallo, ik ben 23 jaar en 31 mei worden mijn amandelen verwijderd. ik heb op verschillende site\\\'s al veel gelezen, maar je ziet zoveel verschillende dingen. ik ben erg bang, niet zo erg voor de operatie, maar de dingen erna. doet het echt gruwelijk veel pijn, kan je niet slikken, praten, eten, etc.? en hoelang duurt dat alles dan? ik heb ook gelezen dat sommige mensen maanden later nog klachten hebben, gebeurt dat vaak? ook rook ik (ben fiks aant minderen, en wil na de operatie gestopt zijn) heeft dit ook nog invloed? Wie wil me helpen? Vertel zo veel mogelijk, dan kan ik me daar op voorbereiden, en valt het hopenlijk mee. super bedankt alvast, een bang meisje..


Hoi bang en bibberend meisje Ik snap heel goed dat je bang bent. Ik heb 2 jaar geleden mijn keelamandelen laten verwijderen en ikz al maar eerlijk zijn. Ik heb zo ontzettend veel pijn gehad. De pijn kqan ik beschrijven als 10 keer zo erg als een keelontsteking maarja dat is bij iedereen verschillend. Ik kende ook iemand die totaal geen pijn heeft gehad. Ik heb zeker 10 dagen niet kunnen eten. Drinken ging wel. Praten ging ook wel maar wel met moeite. Als je wilt kun je me ook mailen. Email toefje84@hotmail.com. Ik heb ook msn. Ik wens je heel veel sterkte. Groetjes Danielle

label.Geplaatst op 2005-05-21 19:46:08


hoi diet hoe gaat het er nu mee? is je de operatie mee gevallen?

label.Geplaatst op 2005-07-06 23:09:15


Ik kan alleen maar meedelen dat het helse pijnen zijn, het duurde 3 weken bij me eer de pijn weg was, ondanks pijnstillende spuiten (voltaren, 2x daags) na 2 weken lukte het weer om normaal te eten. Maar wat ben ik blij dat ze eruit zijn, totaal geen klachten meer Succes Ps ik liet ze verwijderen toen ik 19 was (ze waren chronisch ontstoken)

label.Geplaatst op 2006-01-08 12:34:18


Hoi, Bij mij zijn 3 jaar geleden mijn keelamandelen eruit gehaald en was toen 22 jaar oud. Het is geen pretje als je ouder bent, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik erg blij ben dat ze eruit zijn. ik had om de twee maanden flinke keelontsteking. Dat is ook niks! De operatie viel erg mee en je kan elk moment een pijnstiller vragen. Eenmaal thuis had ik de eerste week erg veel pijn, maar je krijgt pijnstillers mee en neem die gewoon op tijd in! Ik at eigenlijk heel snel weer. Je moet eigenlijk gelijk drinken. Dat heb ik ook gedaan en kreeg die tip van een collega van mij. Dat heeft enorm geholpen. Het is effe eng in het begin, maar het werkt echt heel goed. Ik at binnen een week hele kleine stukjes rosbief. Heel voorzichtig. Maar de eerste 2 weken is dat wel wat vervelend aangezien dat wel pijn kan doen. Ik rookte toen ook en had verder nergens last van. Na 2 weken niet te hebben gerookt ben ik gewoon weer begonnen. Erg dom van mij maar goed. (ben nu wel gestopt hoor, aangezien ik net ben geopereerd aan poliepen op mijn stembanden. Toch nog iets positiefs haha.) Maak je niet te veel zorgen en geef aan als je pijn hebt als je nog in het ziekenhuis bent. Ook thuis heel heel veel drinken en heel heel veel ijsjes eten. Dat verzacht de pijn! Heel veel sterkte! Groetjes Nessa

label.Geplaatst op 2006-03-01 21:24:42


Heb je toen wel voldoende pijnstilling gehad? In principe hoef je namelijk niet zoveel pijn te hebben, als je gewoon voldoende pijnstilling neemt. Vraag dit dan ook vantevoren (of na afloop): hoeveel en wat je mag en eventueel een recept.

label.Geplaatst op 2005-05-22 03:08:30

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren