© 2024 solvo B.V.

Help, piep/ruis/suis na Dance parade

beste allemaal, Afgelopen Zaterdag ben ik naar een dance parade geweest in Rotterdam. ( rijdende Trucks met harde muziek ) ik stond natuurlijk vooraan bij m\'n favorierte artiesten.\' na 3 uur kreeg ik inneens een piep in me oren. normaal gaat dit snel weg. maar dit keer bleef het. ik maakte mij zorgen dus ik besloot uit de muziek te gaan, en naar een rustig plekje te gaan. Ik hoorde heel dof en de piep in beide oren was overheersend. de rest van de dag bleef dit zo. Ik raak snel in paniek en bedacht, dat dit misschien wel altijd zo zou blijven. De dag erop, de piep was flink afgenomen, het was meer veranderd in een suis/ruis. daarbij hoorde ik ook nog niet zo goed. toch wel beetje opgelucht, en hopen dat de verbetering voort zet. Volgende dag. Ik hoorde al weer goed. alleen nog altijd een ruis, erg lastig als het stil is. af en toe zet een nog wel een hele hoog piep op in m\'n rechte oor. van mijn linker oor lijk ik geen last meer te hebben. En nu 5 dagen later is het nog steeds zo. een ruis/suis en af en toe een heeel hoog irritante piep. in ieder geval niet meer zoals die van de dag zelf. bestaat er een kans dat dit ook nog afneemt of is er heel veel kans dat ik dit altijd blijf houden? ik kan er namelijk vreselijk slecht tegen en let er de hele tijd op. ik heb in iedergeval wel iets geleerd, DOPPEN DOPPEN en nog is DOPPE hoop dat iemand mij kan gerust stellen


Je hebt mogelijk last van de ziekte Menière, wat op den duur kan leiden tot beschadiging van je gehoororgaan. Gelukkig is er een medicijn voor dat meestal helpt: betaserc. Op naar je huisarts! En . . . volgende keer oordoppen!

label.Geplaatst op 2009-08-14 11:27:58


bedankt voor u reactie, ik heb even wat op gezocht over de ziekte van meniere, maar ik zie dat alleen de oorsuizingen een symptoon er van zijn die ik heb. ik heb geen last van duizeligheid of braken etc.? hoop op nog een reactie mvg.

label.Geplaatst op 2009-08-14 18:26:05


Je hoeft niet meteen aan de ziekte van Ménière te denken hoor....Het is in elk geval een zg. Tinnitis...die ook kan voorkomen bij Ménière. Als je eenmaal Tinnitis hebt is het moeilijk om daarvan af te komen...mee leren leven zal ik maar zeggen. Ga naar een goed Audiologisch centrum voor diagnose en wat je verder nog zou kunnen doen. Succes ermee

label.Geplaatst op 2009-08-17 09:55:19


Beste allen, ik ben vorige week toch naar de huisarts geweest, heb het haar verteld, toen keek ze even in m'n oren en zag dat m'n trommelvlies een beetje ingetrokken was. en dat dat door verkoudheid komt, volgens mij was ik dat niet echt, maar nu ben ik dat idd wel. ze zei dat alles dan extra gevoelig is. ze denkt dat het wel weer overgaat ik heb voor 1 week een neusspray meegekregen(xylometazoline ) nog niet echt vermindering. afwachten dus

label.Geplaatst op 2009-08-24 15:25:02


Je kunt het beste op maat gemaakte doppen laten maken met filters dan heb je niet zo'n last van het wegvallen van de hoge tonen. Ik heb ze zelf een tijdje geleden laten maken bij Beter Horen in Hillegersberg. Daar zitten ook KNO-artsen die naar je kunnen kijken.

label.Geplaatst op 2009-08-29 11:29:11


Ingetrokken trommelvliezen zijn geen abnormale oorzaak voor het hebben van oorsuizen. Veel mensen hebben een lichte fluittoon door verkoudheden ed. Zelf heb ik Tinnitus en Hyperacussis, op het moment ook ingetrokken trommelvliezen. Erg vervelend, want de inget. trom.vlz. geven een intoleratie tegenover geluid (geluid is hinderlijker). Hyperacussis doet dit ook, een zak chips open maken was een paar weken een complete marteling. Vaak is het zo dat de piep verdwijnt als de trommelvliezen weer normaliseren. Aan het 1e oor is de piep al weg getrokken. Je trommelvlies daar weer recht, piep ook weg. Bied zeker wel hoop voor je andere oor :) Persoonlijk al heel lang van ingetrokken trommelvliezen. (3 maand). Mag ook weer naar de KNO arts. Al is dat natuurlijk wel abnormaal. Zelf merk ik wel dat er verschil zit in de fluittoon. \'s ochtends minder, \'s avonds meer. Warm weer is vaak ook ergere fluittoon.

label.Geplaatst op 2009-09-05 23:06:20


ik neem dat het allang weg is nu? :P gewoon oorbeschadiging, je oren krijgen dan een klap, goed is het niet, maar het de ruis zou toch weg moeten zijn.

label.Geplaatst op 2009-12-29 12:22:30

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren