© 2024 solvo B.V.

Huig per abuis verwijderd

Bij mijn 16-jarige dochter is bij het verwijderen van de keelamandelen ook haar huig verdwenen.Ze verslikt zich vaker dan voorheen en heeft moeite met drinken.Vooral koolzuurhoudende dranken komen in de neus.Toen ik hierover de afd.KNO belde,werd het eerst even stil.Daarna kreeg ik te horen dat dit wel vaker gebeurt.Maar wie ik er ook naar vraag...Niemand heeft er ooit over gehoord en het is toch een veel voorkomende ingreep.Wie o wie kan hier iets over zeggen?


Ik heb er ook nog nooit van gehoord hoor,maar het lijkt me zeker niet normaal!Ik denk ook dat je wel een verklaring mag krijgen van de desbetreffende kno-arts.in verband met het verslikken kan een logopedist misschien helpen.

label.Geplaatst op 2003-10-30 15:36:14


Vandaag voor controle geweest bij de KNO-arts.Hij zei dat haar rechter amandel zo erg ontstoken en vergroot was dat deze vergroeid was met de aanhechting van de huig en dat die er dus mee uit ging.Mocht ze over 3 maanden,dan moet ze weer terugkomen,nog klachten hebben dan is een reconstruktie mogelijk en fabriceert hij een nieuwe huig.Natuurlijk zit je dan wel weer aan een ziekenhuisopname en narcose vast.Maar,zo zegt hij,\"Je hebt niet persé een huig nodig.\"Toch hoop ik op een reactie van iemand die dit aan den lijve of van dichtbij heeft ervaren,want ik blijf het een raar verhaal vinden.Ook heb ik ondertussen verschillende grotere ziekenhuizen een mail gestuurd.Ik wacht op reacties.

label.Geplaatst op 2003-10-31 22:49:30


Het is vanuit de stoel zeer moeilijk te beoordelen, maar de KNO-arts kan wel degelijk gelijk hebben. Als je zelf in de spiegel kijkt in je mond, kun je zien dat je amandelen tegen de farynxboog (de huig) aanliggen. Het is goed mogelijk dat daardoor een deel van de farynxboog is meegenomen. Feit blijft, dat dit wel zeldzaam is. Maar dat wil niet zeggen dat het niet voorkomt!

label.Geplaatst op 2003-11-01 18:05:30

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren