© 2024 solvo B.V.

Huig

Waarvoor dient de Huig ? En kan die zonder meer in zijn geheel verwijderd worden ? Ik dacht nl. van niet, maar iemand anders beweert van wel. Groetjes,


De huig sluit tijdens het doorslikken van eten/drinken de neus af. Op deze manier komt er geen eten de neus in. Haal je de huig helemaal weg, dan komt er eten de neus in. Soms wordt wel eens een stukje van de huig weggehaald bij ernstig snurken, maar dat is een zeer dubieuze methode.

label.Geplaatst op 2003-09-02 19:53:59


Er bestaat een operatie die volgens mij pharynxplastiek heet, waarbij een deel van de huig naar achteren wordt geklapt en achter in de keelholte wordt vastgehecht. Dit is een operatie die bij schisispatiënten het nasale spreken kan verminderen/stoppen. Er zijn na deze ingreep geen problemen met slikken.

label.Geplaatst op 2003-09-08 15:22:57


Ja dit dacht ik dus ook, het heeft dus niks te maken met terugkerende keelontsteking, dit kan ik mij nl. niet voorstellen.

label.Geplaatst op 2003-09-02 22:18:02


De huig kan in z'n geheel weggehaald worden,je verslikt je niet vaker als iemand met huig. Deze methode wordt toegepast bij mensen die erg snurken. Bij sommige mensen werkt het goed, doch niet bij iedereen.

label.Geplaatst op 2003-09-04 17:47:11

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren