© 2024 solvo B.V.

Ingetrokken trommelvliezen

Na 5 weken continue oorsuizen ging ik (ben 40 jaar oud)vandaag naar de huisarts om mijn oren te laten uitspuiten. Althans dat dacht ik, maar hij constateerde schone oren maar ingetrokken trommelvliezen. Deze zouden het oorsuizen veroorzaken en daar viel niks aan te doen, ook niet door een KNO arts was zijn mening. Is dit werkelijk zo en zal ik ermee moeten leven (zoals hij zei) of is er toch nog iets te doen aan ingetrokken trommelvliezen ..??


Als er sprake is van een ingetrokken trommelvlies (wat ik overigens betwijfel; huisartsen zien altijd een ingetrokken trommelvlies, terwijl dat bijna nooit zo is. De natuurlijke stand van het trommelvlies is naar binnen, waardoor je de indruk kan krijgen dat het ingetrokken is. Ik denk dan ook dat je oren er gewoon normaal uitzien, zonder ingetrokken trommelvlies dus) dan kan daar niet altijd wat aan gedaan worden. Ik denk echter niet dat dat het oorsuizen veroorzaakt. Mogelijk past het oorsuizen bij het langzame gehoorverlies waar iedereen vroeg of laat aan gaat lijden. Als het lang aan blijft houden, is er wel een reden om een keer naar de KNO-arts te gaan om in de oren te laten kijken en een gehoortestje te doen. Voor nu dus nog even geen zorgen.

label.Geplaatst op 2005-01-06 21:55:50

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren