© 2024 solvo B.V.

Kan ik verwachten dat de hoofpijn en vermoeidheid afnemen na een neusoperatie?

De KNO-arts heeft voorgesteld om een neusoperatie te doen. Om kraakbeen van het tussenschot te verwijderen en wat van het weefsel daarachter te verwijderen. Ik heb nu al bijna vijftien jaar last van verstopte neusgaten, maar ook van hoofdpijnen en chronische vermoeidheid (met extra veel pijn rond de gebieden van de neusholten). Ik heb nu wat ervaringen gelezen over dergelijke operaties (over het algemeen over de nare ervaring maar het positieve effect). Waar ik echter benieuwd naar ben is of er ook mensen ervaringen hebben met de operatie van het tussenschot en een afname van hoofdpijn en vermoeidheid. Kan ik verwachten dat de hoofpijn en vermoeidheid afnemen? Alvast bedankt voor je reactie...


Bedankt voor je reactie Jolanda! Het steunt me enorm om je ervaring te lezen. Ik kijk tegen de operatie op, maar verheug me op de verlichting daarna. Ik heb trouwens net ook een wetenschappelijk artikel gevonden waarin duidelijk wordt dat hoofdpijn, aangezichtspijn significant afnemen bij operaties aan het tussenschot. Evenals trouwens emotionele symptomen als gefrustreerdheid, rusteloosheid, geïrriteerdheid en verlegenheid. Groeten, Michiel (Cuevas)

label.Geplaatst op 2005-05-16 13:14:54


hoi mijn naam is jolanda en ik heb vorig jaar een neusoperatie gehad. ik ben blij dat ik het heb gedaan. ik had net als jij ook veel last van hoofdpijn vaak moe. sinds ik die operatie heb laten doen heb ik er geen last meer van. ik ben blij dat ik die operatie heb laten doen. ik heb wel getwijfeld of ik zou doen of niet maar ik ben echt blij dat ik het heb gedaan. ik kan nu weer goed adem halen en dat vind ik geweldig. ik wens je veel sterkte en beterschap toe. ik zou je advieseren om die operatie wel te laten doen. met vriendelijk groeten jolanda

label.Geplaatst op 2005-05-15 17:19:57

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren