© 2024 solvo B.V.

Keelabces

In de laatste 2 jaar 2x opgenomen geweest voor een keelabces. KNO arts zegt dat het een cyste is maar deze verdwijnt (na intraveneuze antibiotica toediening) weer even snel als hij gekomen is. Een echte oorzaak kan de arts niet aangeven. Ook regelmatig keelontsteking want hiermee verband houdt volgens de arts. Zijn er lotgenoten?


Hee hoi Ik heb ook een keelabces. Ik heb het al bijna 3 maanden. Het begon met een wit erwtje achter in mijn keel aan de zijkant en nu zijn het er twee. Kreeg 2 keer antibiotica toen dat niet hielp pijnstiller om mee te gorgelen. Nu naar KNO arts gweest en die zegt dat het een abces is van ontstoken amandelen. Ik zei dat ik ook last had met slikken en een gevoelige keel heb. Maar dat kon volgens hem niet. Het moest vanzelf overgaan. word een beetje radeloos.

label.Geplaatst op 2007-04-22 19:28:30


Hoi, Mijn verhaal: Ik kreeg zo'n 3 weken geleden op een woensdagochtend ineens hele erge keelpijn. Ik ben daarvoor meteen naar mijn huisarts geweest, zij constateerde dat het een keelonsteking was. Ik heb daarvoor een oplosbare pijnstiller gehad, waarbij ik ook moest gorchelen. Dit heb ik een paar dagen gebruikt,maar mijn keel bleef maar pijn doen, en de pijnstillers hielpen totaal niet. Ik ben na het weekend op maandag ochtend terug gegaan naar mijn huisarts, omdat ik niet meer kon eten,praten,slikken,ademen door mn mond. De huisarts verwees mij meteen door naar de KNO arts, die constateerde een abces in mn keel, op m'n rechter tonstil. Ze hebben in het ziekenhuis in het abces geprikt om te kijken of er pus uitkwam, dit was niet het geval. Ik heb anitibiotica meegekregen,en vele pijstillers. Nu 3 weken later is het abces zo goed als weg, en heb ik gelukkig niet zo'n last meer van mn keel. Bij aanhoudende keelpijn/onstekingen heb ik zelf besloten dat ik als dit nog een keer voorkomt,ik mijn amandelen direct laat knippen. Dit is meestal de enige oplossing. Groetjes, Leonie

label.Geplaatst op 2007-10-09 21:03:26

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren