© 2024 solvo B.V.

Keelpijn

ik heb al lange tijd last van keelpijn, het is niet eens een hele erge pijn maar een constant vervelend gevoel dat soms pijnlijk is en soms erg droog aan voelt. Ik ben allergisch en krijg daar nu een hypoallergenen therapie voor. Ik weet dat het bij mij ook erg veel met spanning te maken heeft omdat ik er constant mee bezig ben waardoor je in een soort viciueze cirkel raakt. Ik las op deze sit over AT. Kan iemand mij vertellen wat dit is en of het inderdaad helpt!


Of keelpijn door spanningen wordt veroorzaakt, dat lijkt me sterk. Echter, er de hele dag mee bezig zijn heeft geen goede invloed. Wat mogelijk je keelpijn veroorzaakt is de zogenaamde post-nasal drip. Dat klinkt heel interessant, valt echter wel mee. Ik leg het uit. Door de allergie reageert je neus ook, o.a. je moet niezen, er wordt slijm gevormd. Dit slijm kan dan achter in je keel lopen en daar irritatie veroorzaken. Een echte keelontsteking heb je dan niet, maar wel degelijk irritatie. Lijkt mij een zeer waarschijnlijk scenario in jouw geval. Wat kan je er aan doen? Allereerst kan een allergietest je wat vertellen over waar je allergisch voor bent. Dit kun je dan vermijden. Verder is het altijd nuttig om het huis te saneren: geen vloerbedekking, iig maatregelen waarbij er zo min mogelijk stof in huis is. Voor de lokale neusklachten (mits je die hebt) zijn er goede sprays beschikbaar. Verder kan spoelen met fysiologisch zout water ook nooit kwaad. Vraag dit verder bij je arts even na.

label.Geplaatst op 2004-06-02 23:40:32

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren