© 2024 solvo B.V.

Keelpijn

Hallo, had vanaf ongeveer het pinksteren last van kriebelhoest. Ook was ik verkouden. Nu ben ik daar eindelijk van af maar nu heb ik ineens keelpijn. Ik voel me er verder niet ziek bij (wel een beetje moe), en ik zie alleen een wit stipje in de ingang van de oorspeekselklier (als dat tenminste de ingang van de oorspeekselklier is). In ieder geval een gaatje meteen na de amandelen. Daar zit een wit stipje in. Zou dat de keelpijn kunnen veroorzaken en komt de keelpijn van de langdurige kriebelhoest en verkoudheid? Met slikken doet het pijn. Alleen aan de rechterkant. En ik heb ook een beetje oorpijn aan de rechterkant af en toe. Wat is het advies: gaat dit vanzelf over binnen een aantal dagen of is het raadzaam om naar de arts te gaan? Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op wil/kan geven. Alvast bedankt. Groetjes Irma


ik zou je willen adviseren om naar je huisarts te gaan.

label.Geplaatst op 2005-06-15 19:20:42


De oorspeekselklier mondt uit tegenover de derde kies van de bovenkaak. Dus na de amandelen absoluut niet. Of je naar de huisarts moet gaan? Hangt er van af hoe lang dit nu al duurt. Voor een gewone keelontsteking hoef je niet naar de huisarts, want die zal er echt niets voor geven. Mocht het langer dan ong. 10 dagen blijven aanhouden of mochten er andere klachten zich voordoen, ga dan wel even naar de huisarts.

label.Geplaatst op 2005-06-16 00:23:50


Dankjewel voor jullie antwoorden, de keelpijn is gelukkig al een stuk minder. Normaal gesproken had ik dit ook niet op het forum gezet maar ik zag een raar wit stipje in zo'n gaatje achter de amandelen. Wat zijn dat voor gaatjes. Meteen acher de amandelen, aan allebei kanten zitteen van die gaatjes. Ik ben benieuwd. Fijne (werk)dag. Groetjes Irma

label.Geplaatst op 2005-06-16 10:11:22


ik heb ook heel veel last van mijn keel en al de hele winter heel erg maar ik weet niet wat ik er aan doen moet???

label.Geplaatst op 2006-01-30 14:21:15

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren