© 2024 solvo B.V.

Keelpijn zonder amandelen!????

Hallo, een halfjaar geleden zijn mijn amandelen verwijderd. Alleen nu had ik 2 weken geleden, weer erg keelpijn met erna een verkoudheid. Was helemaal over maar nu dus 2 weken later heb ik weer ontzettende keelpijn en mn klieren in mn hals zijn ontzettend gezwollen... Is dit normaal? Groetjes Kiki


Zonder keelamandelen bestaat natuurlijk altijd nog de mogelijkheid van keelontsteking of een geirriteerd slijmvliesoppervlak in de keel door bijvoorbeeld veel hoesten en/of schrapen van de keel. Groetjes Norah

label.Geplaatst op 2004-03-03 01:11:35


Dit is in principe niet waar. Van de keel schrapen of stemmisbruik of wat dan ook kun je best een wat geirriteerde keel krijgen, maar geen infectieverschijnselen. Als je amandelen eruit gehaald zijn, kun je altijd nog infecties in de keel krijgen. Naast de amandalen kan bijvoorbeeld ook de achterwand van de keel ontstoken zijn. Daarnaast zie je ook bij virale bovenste luchtweginfecties veelal een pijnlijke keel met gezwollen klieren.

label.Geplaatst op 2004-04-17 23:27:44

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren