© 2024 solvo B.V.

Keelpijn

ik heb sinds een aantal maanden last van keelpijn halverwege de keel de pijn is niet constant aanwezig maar verder zo een zeurderige pijn mijn huisarts kan niks vinden en hij zegt dat het geirriteerd is en dat ik ook last van zenuwen heb(SPANNINGEN) is ook wel zo. wie heeft ook zoiets meegemaakt en wat doe je eraan ?


hallo Ingrid, ik ken dat. Ik had er al problemen mee toen ik nog op school zat en heb het zowat mijn hele leven blijven meesjouwen. Het is geen pijn alsof je keelontsteking krijgt, maar een beetje anders en waarschuwt me eigenlijk wanneer ik \"het op mijn zenuwen ga krijgen\". AT is een oplossing, die je er niet vanaf helpt, maar die je wel helpen kan. Ben ik erg nerveus, dan doet het zelfs pijn bij het praten en krijg ik een vermoeid gevoel in mijn keel. Ik heb er nog niet echt iets op gevonden. Ik \"klap dan dicht\" en probeer mezelf tot de orde te roepen. Momenteel is het zo, dat ik dan zelfs mijn stem een beetje ga verliezen en dan moeilijk kan praten, alsof ik door mijn neus ga praten. Houdt ik me dan even rustig, dan is het weer goed. Het lijkt vaak of mijn keel te eng is, maar de doc zegt, dat alles okay is. 3 jaar geleden ging ineens mijn schildklier te hard werken. Een teken, dat zich alle spanning in mijn keel opbouwt. AT is het enige middel, dat ik ervoor inzet. Succes ermee.

label.Geplaatst op 2003-10-19 20:42:08


Hallo Ingrid, hier ben ik nog eens met een klein berichtje, dat veel over spanning in de keel zegt. 3 weken geleden had ik ineens het gevoel, nadat ik een wat langer gesprek gevoerd had, alsof mijn keel ging dicht zitten. Ik begon door mijn neus te spreken. Stopte ik met praten was het na een minuutje weer verdwenen. Later op de avond nog eens héél even en toen bleef het een weekje weg. Toen weer nadat ik een langer gesprek gevoerd had.Ik had wel al kaugom meegenomen, maar het trad toch nog eens even op. Toen gebeurde het vaker tijdens het telefoneren en uiteindelijk had ik er dagelijks last van. Afgelopen maandag kreeg ik geen 5 minuten-gesprek meer bij elkaar zonder dat ik door mijn neus ging praten en het was erg vervelend en vermoeiend. Na 2 bladzijdes voorlezen uit Pietje Puck, liet mijn stem het weer afweten. Ik werd er doldwaas van. De huisarts had wel een wat rode keel vastgesteld en ik kreeg een \"kuurtje\" maar dat smoesje met die stem bleef. Dus ik meteen verder naar HNO en die hebben alles nagekeken, de hele zaak op z´n kop gesteld en toen meende de doc heel voorzichtig: \"je hebt niks in je keel, maar het zit in je hoofd\". Kijk en dat was nu net wat ik al gedacht had. Hij vertelde me dat na het verwijderen van mijn amandelen iets was blijven zitten aan de linker kant. Met 4 hebben ze mijn amandelen eruit gehaald en die schijnen dus aan de linker kant niet zo precies werk afgeleverd te hebben. Er is een héél klein lelletje blijven staan en dat stoort wel al eens alsof er iets in mijn keel zit. De hele keel stond op dit moment gespannen, meende oom doc, en daardoor voelde ik dat \"lelletje\" nog meer en dat maakte me nog gekker. En dan krijg je de beroemde kringloop. Ik kon therapie hebben voor ademtechniek of naar een logopediste gaan, maar dat heb ik dankend geweigerd. Nu heb ik 2 dagen weer zelf met ontspanningsoefeningen en AT gewerkt. Zie daar, gister is het al helemaal niet meer opgetreden. Ik heb zelf nog wel even gemerkt, dat het weer wilde, maar een ander heeft het al niet meer gehoord. Zo veel tot het thema \"spanningen\". Ik ben weer de \"ouwe\" Sterkte ermee.

label.Geplaatst op 2003-10-31 12:14:58

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren