© 2024 solvo B.V.

Luchtpijpinfectie

Sinds ong. 2 maanden kamp ik met een infectie in het bnovenste deel van mijn luchtpijp. Waarschijnlijk afkomstig uit mijn bijna altijd verstopte neusholtes,. Ik slik veel slijm weg achter in mijn keel, wat nu gezorgd heeft voor een rauwe plek in mijn luchtpijp, het zit hoog, net onder mijn keel. Met anti-biotica werd het beter, nu neusspray voor de holtes, wat op zicht goed werkt. Maar de rauwe plek in mijn luchtpijp blijft. Een avondje in de sigarettenrook zorgt 2 dagen voor een naar gevoel. Het voelt echt aan als 1 plek. Voor mijn gevoel is het slijmvlies daar wat opgezwollen en droog. Verder: prikkelhoest, soms jeuk in keel,neus/oorgebied. Heb mijn keelamandelen nog, vaak rood en gezwollen, en blaasjes achter in de keel. Het is een storend gevoel, ben me steeds bewust van mijn ademhaling, ik voel het erlangs gaan. Zelfs al eens geleid tot hyperventilatie. Wie herkent deze klachten en weet wat te doen?


hi sasja! Heb je als eens gedacht aan een allergie? Of ben je daar al mee bekend! Heb je in bepaalde peiodes van het jaar last... of het gehele jaar? Ik zelf ben altijd al allergisch... met name voor huistofmijt.En in de maanden mei juni heb ik ook veel last van hooikoort (met name pollen van gras e.d.)Ik weet niet of je huisdieren hebt of hier regelmatig mee in aanraking komt... maar ook de haren van dieren kunnen je allergische reactisch veroorzaken of versterken. De klachten die jij beschrijft...oa pijnlijke keel hoesten ed herken ik ook heel erg! Ik ben hierbij ook 'verkouden' en zitten mn longen vol. Misschien moet je eens naar de huisarts en vragen om een allergie test misschien dat t helpt om erachter te komen waar je klachten vandaan komen! succes ermee! groetjes helga.

label.Geplaatst op 2004-05-10 22:27:19

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren