© 2024 solvo B.V.

Na de neusschotoperatie

Hallo lieve mensen, Een 3tal dagen geleden (namelijk op 4 aug) ben ik ik geopereerd aan mijn neustussenschot. Deze stond heel scheef (schermde een heel stuk van mijn linkerneusgat af) en tevens hebben ze mijn neusschelpen aan beide kanten verkleind (dit was van tevoren naar mijn idee niet afgesproken, ik wist er niks van, maar achteraf werd het me verteld) Mijn neus is nog helemaal opgezwollen (en bovenlip ook)en de binnenkant (ook buiten kant) is heel lastig opgezwollen, doordat beide kanten van het neusgat zijn opgezet, raakt het elkaar en zit mn neus een beetje dichtgezwollen. Is dit normaal?? Ik heb maar geen geduld,ik kan met de dag minder pijn verdragen, omdat ik gewoon zo snel mogelijk weer \'normaal\' wil zijn en kunnen functioneren. Hoe lang hielden jullie het rare gevoelloze gevoel in de bovenlip? En de zwelling IN de neus. Tevens ziet mijn neus er een beetje anders uit, de neuspunt staat nu hoger, maar daar heb ikgeen problemen mee, omdat ik altijd een soort van \'haakneusje\' had, maar dit is nu veel minder! Blijft dit zo? Ik zou graag van iemand een beetje een verhaal horen zodat ik ongeveer weet hoe het gaat lopen. Ik voel me op het moment zwaar ongelukkig erdoor. Heb 2 nachten niet kunnen slapen, vannacht voor de eerste keer wel, maar helemaal niet fijn! Alvast HEEL erg bedankt voor jullie reactie(s)! Groetjes!


De zwelling na een neusoperatie is normaal. kijk maar naar al die programma's met schoonheidsoperaties. het is misschien een rare vergelijkng , maar daar kun je zien dat het even tijd kost voor alles weer is genezen. de vorm van de neus zoals die blijft is pas na een paar weken te zien. veel sterkte tijdens het herstel.

label.Geplaatst op 2005-08-07 17:55:00


hoi ik heb de zelfde operatie gehad als jij. ik heb het vorig jaar juni laten doen? ik ben blij dat ik het heb gedaan. die zwelling is normaal en dat hou je ook nog wel. als je meer wilt weten moet je het maar vragen. ik weet precies hoe je je voelt. met vriendelijke groeten jolanda veldman

label.Geplaatst op 2005-08-08 22:41:38


Hoi! Bedankt voor jullie reacties! De zwelling aan de buitenkant is nu helemaal weg al, het is nu een week geleden. Alleen aan de binnenkant zit de zwelling nog, maar van buiten is helemaaal niet meer te zien dat ik ben geopereerd! Het genezingsproces gaat dus eigenlijk veel sneller dan ik had verwacht. En daar ben ik blij om, kan ik mijn normale leven weer oppakken! Morgen moet ik terug voor controle, ik denk ook de hechtingen eruit halen, zie ik wel wat tegenop maargoed, daarna ben ik er ook van af! Groetjes!

label.Geplaatst op 2005-08-11 12:27:52

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren