© 2024 solvo B.V.

Nasaal praten........welk syndroom, hoe komt het??

Ik heb ook even een vraag. ik ken iemand die een een of ander syndroom heeft. maar wat voor syndroom...ik weet et niet.Het is in ieder geval geen syndroom van down ik heb het ventje geobserveert en heb de volgende resultaten: hij is 10 jaar. hij heeft een laag IQ. Hij is bijna altijd vrolijk. Hij praat nasaal. Hij heeft een kleine woordenschat, maar dat kan ook komen doordat hij Surinaams is. Hij heeft een opvallend grote onderkin. zoiets als bij The Nutty Professor. Hij heeft weinig tot geen fijne motoriek. Dat kan ook komen doordat hij dik is. Verder loopt hij moeilijk. Zijn linkervoet is iets naar binnen gebogen. Hij houdt er van om met poppen te spelen. Het liefst 2. Hij zit dan met de poppen op zijn schoot wat rond te kijken. Verder heeft hij een dwingerige stem. Als hij iemand roept, roept hij die naam 10-15 keer achter elkaar met harde stem. Hij houdt er van om bij iemand een geintje te maken, maar overziet de gevolgen niet. (Een emmer water over iemand heen gooien bijv.) Dit waren mijn resultaten. Ik ben benieuwd wie het antwoord weet, of hoe ik dat kan vinden.


heb je misschien al aan autisme gedacht? weinig fijne motoriek, kleine woordenschat en laag iq (dit is dan meestal nog in combinatie met een andere handicap). alleen het altijd vrolijk zijn klopt niet helemaal met dit beeld, maar er zijn nog vele nevenvormen, misschien dat het dat is? ik hoop dat je hiermee misschien op de goede weg gezet wordt. succes! sabine

label.Geplaatst op 2004-04-13 17:09:48

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren