© 2024 solvo B.V.

Neusamandelen eruit?

Hallo, ik ben 38 jaar en heb zowel mijn keel als neusamandelen nog. Jarenlang last van angina gehad waarna de dokter zei:\"nog een keer een ontstekking en we halen ze er maar uit\". Gelukkig sindsdien heb ik er geen last meer van gehad (inmiddels 10 jaar nu...)Wel heb ik sinds twee jaar geregeld last van een dichte neus. Ik noem het geen verkoudheidheid want dan zou er sprake zijn van veel snot....(lekker praatje hè?) Maar dat is dus niet het geval! Vooral als ik zit of lig dan voelt het alsof er tampons in mijn neus zitten...met als gevolg een zeer benauwd gevoel..snurken....nasaal praten....enige manier om weer lucht te krijgen is OTRIVIN (de grote verslavende boosdoener), want ik wil wel lekker kunnen slapen!!! Kortom mijn vraag is: kunnen mijn neusamandelen dit veroorzaken/of iets anders en wat houdt het verwijderen in??? Bedankt voor de reaktie\\\'(s)! Groetjes Ka


het zou kunnen komen door je neusamandelen,maar ook juist door het gebruik van otrivin.Als je dit nl veel of altijd gebruikt dan gaat het tegenovergesteld werken,je slijmvliezen zetten dan op ipv te slinken Probeer het een tijd zonder(afzien dus)en als het dan niet verbeterd kun je alsnog je amandelen laten verwijderen,alhoewel dat op latere leeftijd ook geen pretje is.succes ermee

label.Geplaatst op 2003-10-06 22:01:35


Het niet goed door de neus kunnen ademen vanwege een verstopt gevoel kan door een te grote neusamandel veroorzaakt worden. Op oudere leeftijd is dat echter weinig waarschijnlijk. Gezien het effeect van Otrivin lijkt er eerder sprake te zijn van gezwollen slijmvlies, c.q. van een te fors geworden zijn van de zgn. neusschelpen. Als het stoppen met Otrivin geen verbetering geeft na bijv. een maand, dan zou een operatieve verkleining van die neusschelpen een meer voor de hand liggende oplossing zijn dan een verwijdering van de neusmandel. Overigens is (door een KNO-arts) met een neusendoscopie te zien of de neusamandel inderdaad de neus afsluit.

label.Geplaatst op 2003-10-13 21:47:05

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren