© 2024 solvo B.V.

Neusbloedingen

Geachte lezer, Enige tijd geleden (ongeveer een half jaar geleden)ben ik met mijn jongste zoon van 7 bij de KNO arts geweest voor het dichtbranden van zijn bloedvaten in de neus.(rechter neusgat). Voor het andere neusgat zijn we terug geweest,maar zonder succes.Mijn zoontje was erg bang,omdat de verdoving in het onderste deel van de neus niet werkte en erg veel pijn deed de vorige keer. Met erg warm weer heeft hij nu weer veel last van bloedingen. Is er nog een andere methode om dit te behandelen? Door angst voor pijn wil hij nl niet meer behandeld worden,en onder narcose vind ik erg ingrijpend voor hem. Graag uw advies. Ik gebruik nu ieder dag neuszalf om de neus te beschermen. met vriendelijke groet,een bezorgde moeder.


Het gebeurt regelmatig dat de bloedneuzen niet ophouden na dichtbranden van een vaatje. Soms blijkt dan achteraf dat het niet voldoende dichtgeschroeid is, soms is er een ander vaatje aan de gang. Er is geen andere behandeling dan deze aanwezig. Vraag anders nogmaals aan de kno-arts om het goed te verdoven. Dat kan namelijk goed. Neuszalf (welke overigens? bactroban of mupirocine zou ik niet door blijven gebruiken) doet niets anders dan de neus wat vochtig en vet houden. Kan eventueel wel schade aan neusslijmvlies verminderen, maar bloedvaatjes worden er niet door dichtgeschroeid.

label.Geplaatst op 2004-08-12 18:27:15

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren