© 2024 solvo B.V.

Neusschotje rechtzetten

ik ga mijn neusschotje recht laten zetten, waardoor ik hopelijk een stuk minder verkouden word en minder oorpijn zal krijgen. ik vraag me alleen af hoe dit precies in z\\\'n werking gaat, en hoe lang het duurt voordat je bijv. weer kan gaan werken.


hoi wanneer ga je dit doen ik moet over twee weken hetzelfde ondergaan. Hoop ook echt dat ik dan minder last heb als nu heb nu vanaf september al last van bijholtes en tig ontstekingen achter de rug. Doordat het tussenschot mijn rechtkant bijna geheel blokkeert komt er vocht uit mijn traanbuis als ik zachtjes mijn neus snuit...hierdoor krijg ik dan weer pijn aan mijn oog doordat het zuurgraad te hoog wordt... Ik ben blij dat ik eindelijk geopereerd wordt aangezien ik al kweet niet hoe vaak bij de huisarts ben geweest en toen zelf maar om een verwijzing heb gevraagt naar de kno arts.. groet, Chantal

label.Geplaatst op 2005-03-14 14:16:15


hoi meli ik ben 28 juni jl geopereerd aan mijn neus. ze hebben bij mij mijn neustussenschot recht gezet en ze hebben wat slijmvliezen weg gehaald en wat van de neusschelpen afgehaald. de operatie zelf voel je niks van omdat dit onder algehele narcose gebeurt ( bij mij al thans). als je weer waker wordt kun je niet ademen door je neus omdat die vol zit met tampons. dat is wel even wennen maar het wend snel. je moet drie dgaen in het ziekenhuis blijven, de derde dag gaan de tampons er weer uit en mag je als alles goed gaat mag je eind van de dag naar huis. eenmaal thuis begint de genezing pas echt. de eerste week moet je het nog kalm aan doen en mag je je neus niet snuiten. ook mag je niet veel bukken. er mag namelijk geen druk op je neus komen. je moet rekening houden met ongeveer twee weken dat je niet kunt werken of naar school kunt. met vriendelijke groeten jolanda veldman

label.Geplaatst op 2005-03-14 20:21:25


hallo, ik hoor van de week precies wanneer dit gaat gebeuren. wat ik wel weet is dat het bij mij een dag opname word en dat ik plaatselijk verdoofd ga worden. het is bij mij inderdaad ook zo dat het neusschotje een stuk van mijn neusgat afsluit waardoor ik weer een hoop oorpijn erbij krijg. groetjes melissa

label.Geplaatst op 2005-03-14 21:28:19


Hoi, Ik heb hier ook een vraag over, namelijk: kun je gebruik blijven maken van xylometazoline-neussprays na rechtzetting van het neusschot? Gino.

label.Geplaatst op 2005-05-27 14:47:57


hoi hier wil ik even op reageren. ja je kunt deze spray gewoon blijven gebruiken als je kno arts er geen problemen mee heeft. ik vind het trouwens wel apart dat het met een dag opname gebeurt. toen ik vorig jaar ben geopereerd aan mijn neus moest ik drie dagen blijven. misschien is dat per ziekenhuis ook wel verschillend dat weet ik niet. in welk ziekenhuis wordt je geopereerd als ik vragen mag? met vriendelijke groeten jolanda veldman

label.Geplaatst op 2005-05-27 14:57:35

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren