© 2024 solvo B.V.

Neusverstopping

Ik ben een half jaar geleden verslaafd geweest aan neusdruppels en via de huisarts bij de kno arts geweest. Deze man had weinig tijd, keek naar foto\'s van 2 jaar geleden (toen het neusschot rechtgezet is en de slijmvliezen ingekort zijn) en vertelde dat ik maar moest stoppen met het gebruik van neusdruppels. Verder kreeg ik niets en ook geen onderzoeken. Terug gegaan naar de huisarts en die heeft met behulp van slaappillen (om \'s nachts goed te kunnen slapen) mij van de neusdruppels afgeholpen. Helaas ben ik kort daarna weer begonnen door een verkoudheid en een bijholte-ontsteking. Vorige week weer een kuur gehad en nu alweer verkouden en verstopte neus. Weer meer dan 6 weken aan de neusdruppels. Ik wordt gek van die verstopte neus. Naar KNO arts wil ik niet meer want die man vertrouw ik niet meer. Ik weet nu niet of ik voor een second opinion moet gaan of dat ik het hierbij moet laten. De huisarts zal ook niet blij zijn met mijn verzoek en mijn teruggekeerde verslaving. Heeft iemand andere ideeen of middeltjes om ervan af te komen?


Ook ik ben verslaafd geweest aan neusdruppels en verschillende keren geopereerd. Ook ik ben overgestapt naar een andere kno arts. Na mijn laatste operatie aan mijn holtes weer geen succes heb ik van de knoarts flexonase gekregen, is voor allergien of chronische ontstekingen, gebruik dit 2 keer per dag en nu geen last meer. Alleen als ik heel erg verkouden ben gebruik ik nog een zoutoplossing. Overleg anders met je huisarts en overstappen naar andere KNO kan altijd.

label.Geplaatst op 2004-12-27 16:13:22


Elisa, Bedankt voor je reactie. Flixonase heb ik ooit al een keer geprobeerd maar had bij mij geen effect. nu heb ik nasonex en heeft ook geen effect meer. Momenteel zit alles weer dicht en moet ik denk ik weer aan een antibiotica kuur. Het is wel een idee om eens zoutoplossing te gaan gebruiken ipv otrivin. Ik zal het eens proberen.

label.Geplaatst op 2005-01-10 16:11:44


Als je nu alweer verkouden bent en een kuur nodig hebt, heb je dan mischien geen chronische bijholteontsteking, evt overleggen met je huisarts?

label.Geplaatst op 2005-01-10 23:08:42


Hey, Ik heb jarenlang Rhinospray gebruikt, zonder besef dat het eigenlijk kwaad kon. Mijn neus zat ieder uur opnieuw verstopt tot mijn ma, die verpleegster is, zei dat ik moest stoppen met mijn spray. Ze nam hem af, maar ik kon het gewoon niet aan iedere dag en heel de nacht door mijn mond te moeten ademen en geen lucht te krijgen. Ik ging er achter een eind in het geniep achter, zonder dat iemand er van wistn tot mijn moeder het ondekte. Toen zijn we naar de huisarts geweest en schreef hij mij flixonase voor. Dit heeft helemaal geen effect op mij, ik heb dan een eindje een andere gebruikt die ook geen effect had. Niemand geloofde mij, ze zeiden juist dat er toch iets moest helpen en dat ik enkel om aandacht vroeg. Ik wordt zot van die verstopte neus, dus ga ik weer achter rhinospray, maar ik wil er geen verslaving van maken. Jammergenoeg denk ik dat het al zo is. Iedere maand moet ik achter een andere, en ik word gewoonweg zot. Iemand een idee?

label.Geplaatst op 2008-01-04 11:47:58


Wat is de reden dat je antibiotica krijgt? Daar moet een reden voor zijn. Neusverkoudheid is een virus, dus daar werken antibiotica niet tegen. Of het een chronische ontsteking van de bijholten is, weet ik niet. Er zijn vele oorzaken voor neusverstopping, niet alle even goed te behandelen.

label.Geplaatst op 2005-01-11 21:06:16


Heel erg bedankt voor jullie reacties. k heb de kuur gekregen omdat ik constant hoofdpijn hou en vreselijke zooi uit mijn neus komt. Het zou kunnen zijn dat het chronisch is. Ik zit er ook aan te denken om dit met mijn huisarts te gaan bespreken. Sinds maandag heb ik een 2e kuur omdat ik na de 1e kuur genezen was en daaroverheen weer een verkoudheid heb gekregen. De huisarts zegt dat de slijmvliezen bij mij vaak geirriteerd zijn en daardoor de boel makkelijker vast komt te zitten. Ik ben maandag gestart met de kuur en dinsdag gelijk weer heel erg verkouden eroverheen. Ik denk dat ik heel weinig weerstand heb op dit moment en dat ik daar ook naar moet gaan kijken.

label.Geplaatst op 2005-01-19 09:06:26

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren