© 2024 solvo B.V.

Oor

ik heb sinds maandag een hele dikke bult achter mijn rechter oor zitten te grote van een ei. het doet zeer en is heel erg hard. ook hoor ik heel erg slecht met dit oor? weet iemand misschien wat dit is en moet ik hier over contact op nemen met mijn kno arts?


Ter grote van een ei? Lijkt mij vrij groot, is echter niet onmogelijk uiteraard. Het is mogelijk dat er een ontsteking zit in dat gebied (een pijnlijke zwelling is bijna altijd een ontsteking), het is echter niet te zeggen waar die dan precies zit. Het kan plaats hebben in het middenoor, hoewel je dan al naar de dokter was gerend. Dat is namelijk behoorlijk pijnlijk. Het kan een ontsteking van het rotsbeen zijn (mastoiditis), hoewel die ook niet zomaar optreedt. Ook kan het een lymfeklierzwelling zijn, als reactie op een ontsteking. Hoe dan ook, zeker in combinatie met vermindering van het gehoor (wat toch wijst op middenoor problematiek), is het verstandig even naar de huisarts te gaan.

label.Geplaatst op 2004-06-19 01:35:37

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren