© 2024 solvo B.V.

Oorgeluiden

Hallo, Sinds enkele maanden heb ik aan mijn linkeroor oorsuizingen waarvoor ik medicijnen krijg. De dokter zegt een ontsteking. Ook heb ik sinds kort regelmatig een soort \\\"getik\\\" in mijn beide oren ( alsof er tegen mijn trommelvlies wordt getikt ) Wie kan hier iets meer over zeggen? De huisarts komt er niet uit.


Wat voor medicijnen krijg je dan tegen het oorsuizen? Er zijn namelijk geen medicijnen tegen oorsuizen. En op basis van een oorontsteking?? Heb je oorpijn? Hoor je minder goed? Als dat niet zo is heb je ook geen oorontsteking. Wat het dan wel is? Heel vaak is er geen oorzaak te vinden, of past het bij het slechter worden van het gehoor, vaak met het ouder worden.

label.Geplaatst op 2005-06-12 22:13:39


hallo co, Heel erg bedankt voor je reacties op mijn vragen. Weet jij misschien een adres hier op internet die het zelfde probleem hebben(tinnitus),dat je met mensen kan chatten ,ervaringen uit wisselen enzo en er mensen zijn die weten wat je door maakt! Op de site dokter.nl. zijn er zeer weinig mensen die op reageren,. Heel veel groetjes en alvast bedankt voor je reactie tanja

label.Geplaatst op 2005-06-14 07:31:26


hallo co,,er is bij mij aan mijn linkeroor een ontsteking geconstanteerd, ik heb een biotica ervoor, dus dat suizen is op het moment wat minder, omdat er veel vocht achter de trommelvlies zit. komt er een druk op te staan en iets met kliertjes,ik heb ook op die plaats een lymfklierontsteking,dus dat kan allemaal wel met elkaar te maken hebben,tinnitus het ik al 21 jaar(hoge fluittonen)maar het rare is ginds ik die suizingen in mijn linkeroor heb,dat ik aan beide oren een getik zo nu en dan hebt en dat de huisarts het niet weet,hij zou deze week wel naar de kno arts bellen over dit probleem ,want zelf heeft die er nooit van gehoort,ik vroeg me af of er op dit forum mensen waren die dit ook hebben of wel eens mee gemaakt hebben. Fijn dat je op mijn vraag gereageerd hebt Vriendelijke groet tanja

label.Geplaatst op 2005-06-13 08:12:23


Het programma Na de Diagnose heeft een volledige uitzending gewijd hebben aan oorsuizen. Kijk eens op: http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=5635099 Je kunt er eveneens ervaringen delen. Succes!

label.Geplaatst op 2005-06-14 14:50:43


Tinnitus is er in alle soorten en maten. Dat getik zou mogelijk een trillend spiertje kunnen zijn, maar dat is vaak erg moeilijk te achterhalen. In ieder geval ben je niet de enige die getik hoort.

label.Geplaatst op 2005-06-13 20:28:37


Een kleine toelichting bij het EO programma. Dit programma wekt de indruk dat we reeds in een ver gevorderd stadium zijn om oorsuizen te genezen. Dit is echter onjuist. Het geheel bevindt zich nog altijd in een zeer experimenteel stadium en het is maar de vraag of het daar uberhaupt uitkomt. Het is daarom ook niet zinvol om naar je KNO-arts te gaan en daarom te vragen.

label.Geplaatst op 2005-06-16 00:25:38


Hai, Mijn naam is Lydia en ik heb al vijf jaren last van getik in mijn beide oren. Dit onstaat door de middenoorspiertjes die een onwillekeurige beweging maken. Over 5 weken krijg ik hiervoor een somnoplastiekbehandeling, dwz de kno-arts gaat mijn zachte gehemelte wat strakker maken, zodat de aanhangende spiertjes wellicht minder kunnen meebewegen. Ik hoop inderdaad dat deze behandeling enig effect zal bereiken, want dit is echt vreselijk. Groetjes Lydia

label.Geplaatst op 2006-02-24 16:32:04

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren