© 2024 solvo B.V.

Oorsuizen, hoofdpijn en kraken!!!!

Ik heb al twee jaar last van oorsuizen (bij mijn linkeroor)waar ik in het begin heel erg last van had, maar omdat de huisarts zei dat het gewoon vocht achter mijn oor was heb er mee leren leven. Echter merkte ik het afgelopen jaar dat de hoofdpijn steeds erger werd en mijn gehoor ook achteruit ging. Aanvankelijk dacht ik dat mijn oor steeds dicht zat en tot twee maal toe ben ik bij de huisarts geweest om mijn oor uit te laten spuiten. En beide keren stuurden ze mij naar huis met de mededeling dat mijn oren gewoon schoon waren en dat ze mij verder niet konden helpen. Heb vervolgens toch maar weer een afspraak gemaakt bij de huisarts en een hoortest laten doen. Daaruit bleek dat ik een lichte gehoorvermindering heb aan mijn linkeroor, wat niks nieuws voor mij was, want dat kon ik ze zelf ook wel vertellen. Maar goed, eindelijk toch een verwijzing naar de kno-arts, waar ik drie weken later terecht kon. Heb daar ook dezelfde stomme hoortest gedaan (met lage en hoge pieptonen) en kwam daar ook met dezelfde uitslag. Zelf denkt de kno-arts dat ik als kind vaak oorontstekingen heb gehad (ik zelf denk dat niet) of het kan zijn dat het in de familie voorkomt (denk dat zelf ook niet.) Gelukkig heeft de arts mij wel doorgestuurd naar het audiologisch centrum. Ondertussen, merk ik dat ik vaker last heb van oorsuizen en de bijkomende hoofdpijn, waar ik wel mee kan leven. Echter het kraken in mijn hoofd is waar ik mij nu heel erg aan stoor en ik merk ook dat ik heel erg moe/zwak ben. Ik baal heel erg dat het allemaal zo lang duurt en niemand echt de tijd neemt om naar je te luisteren. De klachten nemen alleen maar toe en ik baal dat ik de dingen die ik normaal altijd doe, niet meer kan doen. Ik ben pas 24 jaar en hoor gewoon te kunnen studeren en werken, maar ik heb er de energie niet meer voor.


Het is nogal moeilijk om een antwoord te geven op je probleem zonder in je oor te kunnen kijken of het audiogram te bekijken. Ik kan dus ook moeilijk zeggen wat er aan de hand kan zijn. Houd er echter wel serieus rekening mee dat er aan het oorsuizen misschien niet zo veel gedaan kan worden, uiteraard afhankelijk of er een oorzaak aan te wijzen is. Als je overigens normaal eet, krijg je voldoende vitamines binnen. Je hoeft dus echt niet bij te slikken. Het is absoluut niet zo dat vitamines het geneesmiddel voor alles is. Er is nooit bewezen dat extra vitamines nemen enig nut heeft. Als je een tekort hebt en je hebt er klachten van, dan moet je uiteraard bij slikken. Wat oorsuizen betreft: als je op internet zoekt dan is er zo ongeveer met alles wat maar te bedenken is wel een relatie gelegd. De meest wonderbaarlijke "behandelingen" worden voorgehouden, maar er is nog nooit bewezen dat er een behandeling is die beter is dan placebo.

label.Geplaatst op 2005-10-29 02:00:24


Bedankt voor je reactie! Vitaminepillen neem ik al een tijdje dagelijks in, ik neem dat dan ook veel liever in dan paracetamol, maar ik merk helaas niet veel verschil. Ik heb wel wat meer energie dan wanneer ik ze niet inneem en kom zo ook wat makkelijk de dag door. Maar wat ik mij toch afvraag is of de hoofpijn, de vermoeiheid, de duizeligheid en het kraken in het hoofd allemaal de gevolgen zijn van mijn oorsuizen? Ik weet het namelijk allemaal niet meer, ik heb zoveel klachten en ik weet niet of de oorsuizen daar de hoofdoorzaak van zijn. Verdwijnen al deze klachten als ik vitaminepillen slik tegen de oorsuizen?

label.Geplaatst op 2005-10-28 18:08:26


Laat een keer een bloedonderzoek doen, hieruit kunnen ze ook wel het een en ander opmaken...

label.Geplaatst op 2005-11-11 23:31:41

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren