© 2024 solvo B.V.

Oren blijven dichtzitten

Hallo allemaal. Ik heb bijna 3 weken geleden een oorontsteking gehad aan beide oren. Antibiotica, oordruppels en pijnstillers gekregen. Na een week was gelukkig de pijn en de druk weg! Maar nu, 3 weken verder zitten mijn oren nog steeds dicht. Ik hoor mezelf praten, mijn eigen hart kloppen en suizen. De huisarts zegt dat dit vanzelf open moet gaan. Mijn vraag; is dit normaal en hoe lang kan t duren? Iemand iets gelijks meegemaakt? Alvast bedankt voor jullie reactie!


Hoi, Ik heb dit ook vaak gehad en dan bleek de buis van Eustacius dicht te zitten. Ik ben er nu vanaf: Een buisje laten plaatsen door een KNO arts. Groeten Frits de Graaff uit Doorwerth

label.Geplaatst op 2006-09-01 10:55:42


Helpt een neusspray met zoutwateroplossing (natrium) niet? Dit helpt namelijk in de meeste gevallen bij dichte oren wel. suc6 ermee.. Groetjes viona

label.Geplaatst op 2006-09-01 19:43:57


Mijn zoon heeft dit lang gehad toen hij klein was, 2x buisjes gehad ondanks dat bleef het vocht zitten. Van de KNO arts moest hij toen oefeningen doen om zijn oren open te blazen. Je moet dan je neus dicht houden en net doen of je je neus snuit, echt naar je neus blazen zonder dat de lucht weg kan. Als je het goed doet moet je een plof voelen en zul je je oren open hebben. Het is het proberen waard.

label.Geplaatst op 2006-09-02 09:54:52


ik heb dit ook vaker worden buisjes geplaats anders blijft het dicht zitten

label.Geplaatst op 2007-02-04 12:26:07


Mijn oren zitten al 2 maanden dicht na een dubbele oorontsteking.Het belemmert mij in een hoop dingen..vergaderingen..cursussen..groeps gesprekken..zelfs wandelen is een probleem..ik kan me niet in evenwicht houden. Ik heb ergens gelezen dat er iets is om het te verhelpen. Wie weet wat het middel is? Ik zou er erg blij van worden. Groetjes Janzz.

label.Geplaatst op 2008-04-27 23:11:49

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren