© 2024 solvo B.V.

Ozema blokkade buis van eustachius

ik ben opzoek naar de kno aandoening ozema of osema het schijnd heel zeld zaam te zijn is er misschien iemand die mij hier verder kan helpen oz(s)ema is een blokkade voor de buis van eustachius meer is mij niet bekend ik wil graag wten wat het precies is en en een remedie re tegen ik heb dat aan een neuswand/tussenschot operatie overgehouden 2 en een half jaar geleden


Het is ozaena. Dit betekent niets anders dan een infectie van de neus met de bacterie Klebsiella ozaenae. In de volksmond heet dit "stinkneus". Ozaena is GEEN blokkade van de buis van Eustachius, alhoewel deze wel geblokkeerd kan worden als gevolg van zwelling van het neusslijmvlies. Over het algemeen wordt ozaena veroorzaakt door een te wijde neus. Therapie bestaat uit verwijderen van eventuele korsten en goed spoelen van de neus met zout water. Ook kan een operatieve verkleining van de inwendige neus in sommige gevallen uitkomst bieden.

label.Geplaatst op 2004-05-25 16:19:14

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren