© 2024 solvo B.V.

Piep in oor sind kort

Hallo allen. Sinds oudjaars avond heb ik een piep in me oren, die er nu nog zit. (veel vuurwerk) Ik heb dit wel eens gehad naar een avond disco o.i.d maar dan was het wel de volgende dag weg. Ik vind het vreselijk irritant, en zou graag hebben dat het weg gaat. Wat zijn mogelijke oorzaken en oplossingen ? De dokter zegt dat ik het met m\'n oor rustig aan moet doen, kan het zelf na een week nog wegtrekken ? Graag jullie reactie, want ik begin het nu niet meer leuk te vinden ! :( mvg, mark


Hey. De piep het medisch Tinnitus. Tinnitus wordt wel weer gezien als oorsuizen. Tinnitus is in feite een verstoring of beschadiging in het binnenoor --> De trilhaartjes in het slakkenhuis. Vaak herstellen deze haartjes zich, zoals na een avondje stappen. Harde geluiden op langere termijn (3 daags muziek evenement, kanonschoten) beschadigen deze haartjes permanent. Eenmaal permanent beschadigd herstellen deze haartjes zich niet. De piep is dan blijvend. Hiervoor is ook geen medische oplossing. De piep kan ook veroorzaakt worden door stres, druk in het binnen oor, oor ontsteking, foutieve bloeddruk en nog wat ongebruikelijk dingen. Als het na het vuurwerk komt ben ik bang dat het blijvend is, al zijn er wel gevallen waarin de piep na 3 weken oid nog verdwijnt.

label.Geplaatst op 2009-03-29 23:22:34

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren