© 2024 solvo B.V.

Smaakverlies als gevolg ooroperatie

wie kan mij wat meer duidelijkheid geven over het hoe en watvan smaakverlies als geolg van het doorsnijden tijdens een ooroperatie van de smaakzenuw. hoe lang duurt zo,n verlies van smaak. hoe hersteld zich dat,groeit zo,n zenuw weer opnieuw aan?? kun je herstel bevorderen komthet ookvoor dat de smaak nooitmeer terug keert.


Als de zenuw helemaal door is gesneden komt er geen verbetering meer. Als hij alleen geraakt is, dan kan het nog wel een half jaar duren voordat het echt weer over is. Zenuwen doen er heel lang over voordat ze volkomen genezen zijn. Sterkte!

label.Geplaatst op 2006-03-17 19:10:41


Ik heb vorig jaar mei ook een ooroperatie gehad, en heb zo'n 2 maanden geen smaak gehad, daarna is het vanzelf weer hersteld.. Ik hoop dat het bij u ook snel en vanzelf weer goed komt!! Ik heb alleen nu nog steeds een gevoelloze oorschelp aan de bovenkant van mn geopereerde oor.. Kan ook nog wel even duren volgens mn kno arts voordat de zenuwen weer zijn vastgegroeid/ hersteld?? Sterkte, groeten van Suzsan.

label.Geplaatst op 2006-03-17 19:30:59


Ey, Ik ben afgelopen Oktober geopereerd en bij mij is ook een smaakzenuw geraakt. Hierdoor zou ik bepaalde dingen niet meer kunnen proeven, maar daar moet je een topkok voor zijn om dat te merken. Heb dus geluk gehad... Tom

label.Geplaatst op 2006-04-13 17:16:47

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren