© 2024 solvo B.V.

SNURKEN

Mijn man snurkt nu al een paar jaar en het wordt steeds erger. Hij drinkt al geen alcohol meer (dat maakte het nog erger). Maar we willen er alles aan doen om een medische ingreep te voorkomen. Wie heeft er goede ervaringen met een andere (evectieve) therapie.We willen graag in één bed blijven slapen, ik hoop dat iemand een goed alternatief weet. Alvast Bedankt. PScharenberg


Geen alcohol drinken (al helemaal niet voor het slapen gaan). Stoppen met roken. Gewicht verliezen (in het geval van overgewicht). Geen spierverslappende medicijnen gebruiken (sommige slaaptabletten). Er zijn ook niet-operatieve mogelijkheden in de behandeling van snurken, waaronder de CPAP. Het kan wel zinvol zijn een keertje naar de KNO-arts te gaan.

label.Geplaatst op 2005-04-25 18:41:41


Ik snurkte ook. De KNO-arts heeft toen mijn huig verwijderd plus het daarachterliggende zachte keelweefsel door een laser van littekenweefsel voorzien. Het resultaat was niet bemoedigend: ik snurk nog steeds.....

label.Geplaatst op 2005-04-28 20:29:59


Wat is een CPAP? Ik heb namelijk zelf ook last van snurken en heb al meerdere operaties ondergaan om dit te verhelpen Eerste was met goed resultaat....zijn toen poliepen uit mn neus verwijderd (13 stuks) en toen had ik er geen last meer van, inmiddels ben ik weer geholpen aan poliepen (steeds terugkerendepoliepen door allergie) en deze keer had het geen enkel effect op het snurken, wel op de bijholtenontstekingen die ik door die poliepen telkens heb Groetjes Xennah

label.Geplaatst op 2006-03-27 16:16:07

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren