© 2024 solvo B.V.

Spiertje in het oor dat steeds tikt

Hallo al jaren heb ik tinnitus hogen piepgeluiden en hoe ouder ik word ik erger niet het piepgeluid dat is het zelfde gebleven maar ik heb 2 jaar heel erg suizingen gehad en in die tijd kwam er ook tik geluiden net het geluid van vonken ,ik hoorde dat van iemand dat het een spiertje was ,het hoort bij de tinnitus.dat je aan tinnitus niks kan doen,maar het is zo, zware last die je steeds weer moet overwinnen ,want anders ga je er onderdoor.kan mij iemand hier raad mee geven en wat dat oorzaak van dat geluid is dat tikken,hoort dit ook bij de tinnitus,ik word er zo moe van,vaak denk voor mij hoef het leven niet meer,en denk dan toch weer aan de mooie dingen,maar het is ontzettend moeilijk,wie zou mij hier mee kunnen helpen of steunen of kunnen vertellen wat het is..Vriendelijk Groet


Dat geluid dat je hoort is de buis van eustagius ofzo. Het is eigenlijk heel handig want het betekend dat je hem zelf kan open en dicht doen. Veel mensen kunnen dat niet. Stel je gaapt dan gaat hij ook open. Als je een tunnel in gaat dan schieten je oren toch dicht maar als je dan dat spiertje even gebruikt dan ploppen ze weer open en daar is hij eigenlijk een beetje voor dus je moet er eigelijk blij mee zijn. alleen erg jammer dat je last van al die andere dingen hebt maar dit is iets positiefs.

label.Geplaatst op 2007-10-12 16:37:54

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren