© 2024 solvo B.V.

Stemband

Hallo allemaal, 7 weken geleden ben ik aan mijn oor geopereerd, mijn oor geneest mooi, maar na de operatie begonnen de problemen aan mn keel, heel veel pijn, hees... Nu sinds 2 weken heel hees en voel ik steeds iets zitten aan de rechterkant. Toen ik voor controle voor mn oor naar de kno arts moest, keek hij ook in mn keel, en zag dus iets op mijn rechterstemband zitten.. Nu kan het komen door de intubatieslang die toch 3 uur in mn keel heeft gezeten tijdens de operatie, of door zuurbranden.. Van dat laatste heb ik nooit last maar hij gaat het nu wel zo behandelen of het dat is.. Heb voor 4 weken medicijnen gekregen (omeprazol) en dan kijkt hij weer. Hij kon het wel weghalen maar dan zou het er over 2 weken weer zitten (en heb echt geen zin in weer een operatie). Toch vind ik het een beetje vreemd, dat je medicijnen krijgt voor iets waar je geen last van hebt. Is er miss iemand die zoiets ook heeft?? Alvast bedankt en groetjes van Suzanne.


Dit is volkomen logisch en absoluut niet vreemd. Gebleken is namelijk, dat voornamelijk 's nachts (ongemerkt!) maagzuur wat naar boven kan komen en daar die keel en de stembanden kan irriteren. Bij dit soort klachten geef je daarom altijd eerst een zuurremmer.

label.Geplaatst op 2005-07-10 17:41:12


Beste Suzsan, Heb datzelfde meegemaakt, enkele maanden schor zijn. Naar de KNO arts en vraagt of ik last heb van maagzuur. Antwoord: nee. En toch kreeg ik dezelfde medicijnen als jij + dat ik voor mijn stem naar de logopedie moest. Het heeft wel geholpen.

label.Geplaatst op 2006-07-17 20:10:53


Hallo Co, Bedankt voor je reactie.. Gelukkig dat dit normaal is, want ik zat er een beetje mee, vooral omdat ik daar (denk ik) geen last van heb.. Ik hoop dat het helpt maar tot nu toe nog niet, maar ja dat zal wel even zn tijd nodig hebben. Groetjes van Suzanne.

label.Geplaatst op 2005-07-13 19:05:57


Zoals ik al zei, hebben veel mensen ongemerkt (!) klachten van nachtelijk zuurbranden. Vandaar dus.

label.Geplaatst op 2005-07-13 22:36:53

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren