© 2024 solvo B.V.

Stembanden

ik ben vandaag 9-9-2004 naar de kno arts geweest voor controle. nu blijkt dat mijn stembanden niet goed werken? mijn stembanden zouden niet goed tegen me kaar komen waardoor er lucht ontsnapt. nu moet ik logopedie lessen volgen? maar wat als dit niet helpt wat kan er dan nog gedaan worden? mijn kno arts had over eventueel operatief iets te doen? over welke operatie kan die het hebben ik ben het namelijk vergeten te vragen? ik loop al (22 jaar) onder de kno arts met oog op aangeboren afwijking aan mijn oren? ik heb geen amandelen meer verwijderd twee jaar geleden? wie kan mij meer vertelen? met vriendelijk groet jolanda


kan niemand mij meer vertelen? heeft iemand wel eens een operatie aan zijn stembanden onder gaan? laat het me weten dan weet ik misschien wat mij nog staat te wachten?

label.Geplaatst op 2004-09-12 22:19:12


Chirurgie aan de stembanden is vrij licht. Je merkt er bijna niets van. Als je onder narcose bent wordt je hoofd wat naar achteren gekanteld zodat je stembanden te zien zijn. Mbv een microscoop en instrumenten kan er aan de stembanden geopereerd worden. Dat wil zeggen dat er GEEN uitwendige snede gemaakt moet worden (bij het overgrote deel van de stembandchirurgie. Soms is dit echter wel nodig, maar daar ga ik op basis van je verhaal niet van uit).

label.Geplaatst op 2004-09-19 22:39:40


er zijn bij mij knobbels op de stembanden ontdekt vanne week? ik krijg nu logopedie? ze zijn niet echt te spreken over hoe het gaat? ik moet over drie weken weer naar de kno arts. wat kan hier eventueel nog meer aangedaan worden? weet jij misschien meer co? ik zou het fijn vinden als je zou reageren.

label.Geplaatst op 2004-09-26 20:12:23


wat kunnen ze allemaal tijdens een operatie aan de stembanden doen? welke operaties zijn er? bestaat er misschien een site waar ik wat meer informatie kan vinden? bijvoorbaat dank. jolanda

label.Geplaatst op 2004-09-20 22:15:58


Je kan er aan geopereerd worden. Is een hele lichte operatie, wel onder narcose. Dit soort vragen moet je in het vervolg gewoon aan je kno-arts vragen. Daar is hij/zij ook voor. Dit is niet bedoeld als verwijt, maar van je eigen arts krijg je toch echt de beste informatie.

label.Geplaatst op 2004-09-26 22:58:24

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren