© 2024 solvo B.V.

Terugkerende voorhoofholte ontsteking

Het is nu al de zesde keer in nog geen jaar tijd dat ik een voorhoofdholteontsteking heb. Het is zo dat mijn kaken er zelfs zeer van doen en mijn tandvlees heel gevoelig is. Ik heb al vijf keer een kuur gehad en de dokter heeft gezegd dat als ik het weer kreeg mijn holtes uitgespoten moesten worden. Nu heb ik het dus weer en stoom en spray me eigen helemaal gek. Wie weet hier een oplossing voor zonder al die medische toestanden.


Heb je echt een voorhoofdholteontsteking? Die voorhoofdsholte zit boven de oogkassen. Dat heeft dus niets te maken met tanden en kaken. Waarschijnlijk bedoel je kaakholteontsteking? Die zit onder de ogen en heeft ook een relatie met tanden en kaak. Welke van de 2 het ook is, het wordt over het algemeen veroorzaakt door zwelling in de neus. Door de zwelling van het neusslijmvlies kunnen de holtes via hun dunne openingen moeilijk het slijm kwijt raken. Dat raakt dan gemakkelijker ontstoken. En of er oplossingen zijn zonder medische toestanden? Nou, nee. Je kunt de plaatselijke medicijnman proberen, maar ik geef je weinig kans. Maar even serieus, er is inderdaad nog een mogelijkheid om de holtes uit te spoelen. Mocht ook dat niet lukken, dan kan een operatie uitkomst bieden. Hierbij wordt de troep uit de holte geruimd en de opening waardoor het slijm normaal naar buiten moet wordt ruimer gemaakt.

label.Geplaatst op 2004-06-02 23:35:37


Hallo Candy, Het probleem dat jij heb is niet eenvoudig op te lossen, operatie helpt ook niet altijd ben zelf 6 a 7 keer geopereerd met wisselend sucses, heb zelf ook constand een verstopte neus, wat mij het beste helpt is neus spoelen met zout water, dus een theelepel zout oplossen in een kom met lauw water dan neus erin boven de gootsteen en opsnuiven en door je mond weg laten lopen meerdere malen per dag herhalen,en dan s avonds voor het naar bed gaan neusspray (Flixonase)elk neusgat 2 x sprayen,achterover liggen na een kwartier voel je dan het slijm achter in je keel lopen. helpt mij goed, kost niet veel en is het proberen waard, Groetjes Kwast

label.Geplaatst op 2004-06-03 15:23:33


Hallo, Ook ik heb last van deze vervelende klachten, ik weet niet waar jullie vandaan komen maar er is vlak bij mij een zoutkamer geopend (de eerste in Nederland) en ik dacht baat het niet dan schaadt het niet. In iedergeval ben ik een aantal keren geweest met ik mag wel zeggen fantastische resultaten! Die verdomde hoofdpijn is eindelijk weg :D Je gaat gewoon een uurtje zitten in die zout grot (kamer) lekker een boekje lezen en ondertussen word er zout in hele kleine deeltjes verneveld en die adem je dan in. geniaal maar erg nieuw en dus alleen Zaandam voor mij een zege :) voor de mensen die interesse hebben kun je googlen op halo clnic zaandam

label.Geplaatst op 2011-05-27 22:38:41

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren