© 2024 solvo B.V.

Verkoudheid\\allergie?

ik ben nu al bijna 3 maand verkouden, ik loop de hele dag, en met name s\'morgens te niezen, en een vreselijke loopneus, ook heb ik de laatse tijd vaak een bloedneus, ik gebruik telfast voor de hooikoorts, ik heb niet echt het gevoel dat ik hooikoorts heb en dit medicijn werkt niet echt goed, heeft iemand anders een tip?


Wie heeft de diagnose hooikoorts gesteld? Overigens passen je klachten ook wel bij hooikoorts. Waterige snotneus, kriebelig gevoel in de neus, niezen, soms ook tranende ogen. Dit soort klachten komt dan jaarlijks terug rond ongeveer dezelfde periode (vaak mei/juni). Dit zijn typische hooikoortsklachten. Het medicijn wat je nu hebt is een hooikoortsmiddel, maar werkt blijkbaar niet voldoende. Telfast is er alleen in tabletvorm. Je zou een ander antihistaminicum (zelfde soort als telfast) kunnen proberen, alleen dan in de vorm van een neusspray. Je kunt ook een stapje hoger gaan in de behandelin en een corticosteroid-neusspray gebruiken. Flixonase, nasonex en beconase zijn veelgebruikte sprays. Als laatste stap kun je ook nog een antihistaminicum en corticosteroidspray samen gebruiken. Ook is het handig om te kijken waar je allergisch voor bent. Dan is de behandeling door beter op af te stellen, door bv saneren van je huis, of medicijngebruik in bepaalde perioden (bv de bloeitijd van bepaalde grassen of pollen). Wat betreft je vele bloedneuzen, is het moeilijk te zeggen wat er aan de hand is. Het meest waarschijnlijke is dat er een bloedvaatje in het neustussenschot vrij oppervlakkig ligt (zeker als de bloeding telkens aan een zijde is), waardoor het makkelijk gaat bloeden. Zeker ook bij een geirriteerde neus. Hiervoor moet even in de neus gekeken worden en eventueel het vaatje worden dichtgeschroeid (is overigens echt niet zo erg als het klinkt!! het vaatje wordt even aangestipt met een vloeistof. het is bij mij ook een keer gedaan). Echter in alle gevallen: maak een afspraak met je huisarts en vertel dat je twijfelt aan de diagnose hooikoorts, dat je telfast niet goed werkt en dat je bloedneuzen hebt. Dan helpt hij/zij je vervolgens verder.

label.Geplaatst op 2004-06-22 15:35:10

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren