© 2024 solvo B.V.

Verstope buis van Eustachias

Goedenmiddag, Een vraagje: Hoe lang kan het duren voordat een verstopte buis van Eustachias weer openplopt? Ik heb (sinds 1,5 week) soms een klein beetje last van een loopneus. De buis van Eustachias is nu ongeveer 1,5 week verstopt. Ik ben op vakantie geweest (ben een week geleden teruggekomen) en heb veel gezwommen, hadden airco op de kamer in een warm land en heb gevlogen. Kan dit leiden tot een verstopte buis van Eustachias? Ik word er nu wel een beetje moe van. Ik wacht op de ”PLOP”. Alvast bedankt. Groetjes Irma


Goedemorgen Co, Er is dan geen verbetering wanneer ik geklaard heb. En voor alle duidelijkheid ik ben nog niet naar de huisarts geweest. Misschien is het toch een verkoudheid die er nog aan gaat komen omdat ik wel een klein beetje snotterig ben (al twee weken zeker). Ik heb er geen pijn aan dat oor, maar alleen die keiharde fluittoon. (normaal gesproken heb ik ook altijd aanwezige fluittonen maar niet zo hard als nu). Ik wacht dus gewoon af. Nog bedankt voor je reactie. Groetjes Irma en alvast een fijn weekend.

label.Geplaatst op 2004-08-27 08:38:33


Daar is geen zinnig antwoord op te geven. Dat zul je echt af moeten wachten. Ook kan hij weer even open gaan en later weer dicht gaan. Of die factoren die je noemt kunnen bijdragen aan een verstopte buis van Eustachius (met een u)? Ja, dat kan. Maar dat is absoluut niet met zekerheid zo te stellen. Dus er zit niets anders op dan afwachten. Mocht het nou continu aan een oor zijn, langer dan 3 maanden, dan is het zinvol dat er een keertje achterin de neus gekeken wordt bij de uitmonding van de buis. Maar daar is nu nog even geen sprake van.

label.Geplaatst op 2004-08-24 21:29:45