© 2024 solvo B.V.

Verstope buis van Eustachias

Goedenmiddag, Een vraagje: Hoe lang kan het duren voordat een verstopte buis van Eustachias weer openplopt? Ik heb (sinds 1,5 week) soms een klein beetje last van een loopneus. De buis van Eustachias is nu ongeveer 1,5 week verstopt. Ik ben op vakantie geweest (ben een week geleden teruggekomen) en heb veel gezwommen, hadden airco op de kamer in een warm land en heb gevlogen. Kan dit leiden tot een verstopte buis van Eustachias? Ik word er nu wel een beetje moe van. Ik wacht op de ”PLOP”. Alvast bedankt. Groetjes Irma


Goedemorgen Co, Er is dan geen verbetering wanneer ik geklaard heb. En voor alle duidelijkheid ik ben nog niet naar de huisarts geweest. Misschien is het toch een verkoudheid die er nog aan gaat komen omdat ik wel een klein beetje snotterig ben (al twee weken zeker). Ik heb er geen pijn aan dat oor, maar alleen die keiharde fluittoon. (normaal gesproken heb ik ook altijd aanwezige fluittonen maar niet zo hard als nu). Ik wacht dus gewoon af. Nog bedankt voor je reactie. Groetjes Irma en alvast een fijn weekend.

label.Geplaatst op 2004-08-27 08:38:33


Daar is geen zinnig antwoord op te geven. Dat zul je echt af moeten wachten. Ook kan hij weer even open gaan en later weer dicht gaan. Of die factoren die je noemt kunnen bijdragen aan een verstopte buis van Eustachius (met een u)? Ja, dat kan. Maar dat is absoluut niet met zekerheid zo te stellen. Dus er zit niets anders op dan afwachten. Mocht het nou continu aan een oor zijn, langer dan 3 maanden, dan is het zinvol dat er een keertje achterin de neus gekeken wordt bij de uitmonding van de buis. Maar daar is nu nog even geen sprake van.

label.Geplaatst op 2004-08-24 21:29:45


Bedankt voor je reactie co, Ik heb best geduld maar het vervelende is dat ik er een gigantische harde lage toon bij heb, bij dat oor. Zo'n geluid dat je ook bij een testbeeld op tv hoort, maar dan lager. Ik ben een klein beetje verkouden (soms beetje last van een loopneus). Ik hoor nu al twee weken die harde toon en mijn oor zit dicht. Erg vervelend. Mag ik met een zoutoplossing druppels in mijn neus doen? Terwijl dat neusgat niet verstopt zit? Groetjes Irma

label.Geplaatst op 2004-08-26 16:36:54


Dat mag wel, maar het is de vraag of dat helpt. Je verwacht alleen een effect bij veel snot in de neus. Dat geldt ook voor otrivin, wat nog weleens gegeven wordt bij dit soort klachten. Als er geen neusslijmvlieszwelling is, dan is er weinig nut van otrivin te verwachten. Probeer overigens eens te klaren en vertel wat je daarvan voelt. (klaren: met dichtgeknepen neus druk zetten naar de oren toe, zodat ze open gaan. Lukt dat niet: meer kracht zetten!!)

label.Geplaatst op 2004-08-26 18:21:22


Dag Co, Ik heb zonet geklaard ;-) en dat lukt met allebei oren. Alleen bij het oor (dat dicht zit) lukt het minder vaak. Ik probeer dit namelijk overdag wel eens. Groetjes Irma

label.Geplaatst op 2004-08-26 19:06:28


Ok, da's in ieder geval goed. Maar wat voel je dan? Zijn dan tijdelijk de klachten minder of weg? Hoe dan ook, bij langer (3 mnd) aanhoudende klachten zou ik nog 'ns langs de huisarts gaan.

label.Geplaatst op 2004-08-26 23:23:26

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren