© 2024 solvo B.V.

Vliegen

Mijn broer vertelt mij dat hij altijd wel snel last heeft van zijn oren en binnenkort gaat hij vliegen en is hij bang dat hij echt heel erg pijn zal krijgen. Hij heeft wel eens gehoord dat er iets voor is of tegen te doen is. Wie kan mij hier meer over vertellen?


Niet zo gek veel. Mogelijk heeft een neusspray (otrivin of xylometazoline (zelfde)) een gunstig effect. Anders zijn er nog oordopjes te verkrijgen die de druk wat beter reguleren. Vraag dit 'ns na bij je apotheek, daar zijn ze te verkrijgen (ben de naam even kwijt).

label.Geplaatst op 2004-09-19 22:37:57


hoi welke klachten heeft je broer precies? ik heb ook oor klachten maar ik heb geen last gehad tijdens het vliegen.

label.Geplaatst op 2004-09-20 22:17:20


Hallo Chris! Een tijdje geleden heb ik zelf gevlogen en ze adviseerde mij om op wine-gums of andere zachte snoepjes te kauwen. Ik dacht eerst niet dat het zou helpen maar wonderbaarlijk genoeg hielp het wel een beetje tegen het 'klappen' van de oren!Misschien geen hele goede oplossing maar zeker weten dat het wel wat minder is. Met vriendelijke groet, Anneloes

label.Geplaatst op 2004-11-01 18:38:59


Tijdens het stijgen/dalen dan klappen je oren dicht. Nou knapt dat normaal ook wel weer open maar bij mijn broer is dat niet het geval. De druk wordt groter en dus ook pijnlijker. Gister heeft in ieder geval al de oordopjes gekocht die Co geadviseerd had.

label.Geplaatst op 2004-09-21 14:13:54

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren