© 2024 solvo B.V.

Vocht achter het trommelvlies

Beste allemaal, Ik ben onlangs voor de 3e maal geopereerd aan golesteatoom. Het gehoor ging niet vooruit na de operatie en ik kreeg wederom pijn. Nu ben ik vandaag weer naar de KNO arts geweest nadat er een ct scan was gemaakt. Daar was niets verkeerds op te zien. Wel constateerde de KNO arts dit maal dat er wederom vocht achter het trommelvlies zat. Nu heb ik al vele malen een buisje gehad dus het klonk me niet geheel onbekend. Vandaag heeft hij geen buisje geplaatst, maar alleen een sneetje gemaakt in het trommelvlies. Ondanks dat ik een volwassen vent ben moet ik zeggen dat het sneetje maken behoorlijk gevoelig was. Nu is mijn vraag of een van jullie weet hoe lang de pijn van het sneetje blijft ? Ik heb nog steeds pijn in mijn oor, ik denk alleen dat het nu de pijn is van het sneetje maken. Kortom, weten jullie hoe lang de pijn kan blijven van het maken van het sneetje ?


Voordat een buisje wordt geplaatst of een sneetje wordt gemaakt in het trommelvlies, wordt je oor van binnen verdooft door inwendig een watje met verdovingszalf eraan in te brengen. Wanneer de verdoving is uitgewerkt, na een paar uren, voel je niets meer van de pijn. Dus klinkt dit wel erg vreemd, ik heb al diverse buisjes gehad en ik ben 42. Vocht achter het trommelvlies kan ook worden verholpen door neusdruppels met een zoutoplossing ( geen Otrivin ) en stomen. Maar doe dit zeker een paar weken. Het heeft zijn tijd nodig. Mijn man had dit ook. Succes.

label.Geplaatst op 2005-05-15 23:12:48

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren