© 2024 solvo B.V.

Vreemd gevoel in keel

sinds 2 weken heb ik last van mijn keel, geen keelpijn, maar het gevoel dat er iets in de keel zit. Eerst met name op de plaats van de rechter amandel. Nu ook verder in de keel, dus ter hoogte van ademsappel/stembanden. Het gevoel wordt met name erger tijdens en na stemgebruik. Gister bij huisarts geweest, keel zag er normaal uit, alleen een paar witte puntjes op amandelen wat erop kon wijzen dat het ontstoken is geweest, zijn vermoeden was dat de gehele keel gewoon erg geirriteerd is, ik heb er bruistabletten voor gekregen (carbasalaatcalcium), maar als het erger zou worden of bv witte aanslag op de tong dan kon het duiden op schimmelinfectie (bv van de flixotide). Moest nu gewoon koelen en stem proberen te ontlasten. Doorverwijzen naar een KNO arts gebeurde pas als je langer dan 6 weken last van heesheid zou hebben. Ben er zelf beetje onzeker over, het is een heel irritant en vreemd gevoel, en ik maak me nogal snel zorgen of iets meteen serieus is. Maar los daarvan is het gewoon erg irritant, ik heb bij mijn werk mijn stem nodig om mensen aan te moedigen en daarbij heb ik nu echt veel last. heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand mij gerust stellen :) alle info is welkom

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren